Jump to content

Duratec , tips och hjälp


ellac

Recommended Posts

Hej

Jag bygger min ”Motus” mer en 2 liters Ford Duratec motor från en Mondeo 2010.

Har skapat följande problem:

Jag har släppt främre remhjulet utan att märka upp det innan (trodde det satt med kil..) . Nån som kan förklara hur jag nollställer och sätter remhjulet på plats igen. Misstänker att det finns ett låsverktyg till remhjulet? 

Nästa dilemma är kylsystem, här har jag inte tittat eller funderat nämnvärt utan söker mest inspiration och bilder på vilka delar ni använt (expansionskärl osv) och en skiss på ett fungerade kylsystem med dragningar.

Sista funderingen är bränslematning, har en fuelcell och en extern högtryckspump som skall monteras. Det verkar inte finnas någon returledning på fuelrailen så jag antar att jag får köpa en bränsletrycksregulator med retur till tanken? Eller hur har ni gjort?

Tacksam för hjälp och idéer!

Calle 

Link to comment
Share on other sites

Ja, vi är ett gäng som står ihop. Förmodligen övre depån i hörnan mot sportbilsparkeringen. Där kommer säkert vara två oranga sjuor, en Kawagrön Ginetta G20, en Alu/svart Caterham och brg MGB. De tre förstnämda med Duratecmotorer. 

Link to comment
Share on other sites

1 timme sedan, Morty sade:

Ja, vi är ett gäng som står ihop. Förmodligen övre depån i hörnan mot sportbilsparkeringen. Där kommer säkert vara två oranga sjuor, en Kawagrön Ginetta G20, en Alu/svart Caterham och brg MGB. De tre förstnämda med Duratecmotorer. 

Topp!  Jag kommer förbi och kollar !

/calle

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...