Jump to content

Forumet nere


Jonte

Recommended Posts

Idag när forumet var nere i stort sett hela dagen så kände man abstinens och oro :(

Tänk om all info hade gått förlorad *isch*

Så frågan är om det tas backup på hemsidan och forumet regelbundet?

Jag vet ju inte vilket webbhotell som används för sidan, annars skulle man höra efter med dom eller Niklas.

Link to comment
Share on other sites

Idag när forumet var nere i stort sett hela dagen så kände man abstinens och oro  :(

Tänk om all info hade gått förlorad *isch*

Så frågan är om det tas backup på hemsidan och forumet regelbundet?

Jag vet ju inte vilket webbhotell som används för sidan, annars skulle man höra efter med dom eller Niklas.

Du Jonte..jag såg inte att du redan reagerat...jag känner exakt som dig :blink: Men nu är det över och måtte jag inte bli så här skrämd en gång till. :icon_angry: ;)

Eddy

Link to comment
Share on other sites

Idag när forumet var nere i stort sett hela dagen så kände man abstinens och oro  :(

Tänk om all info hade gått förlorad *isch*

Så frågan är om det tas backup på hemsidan och forumet regelbundet?

Jag vet ju inte vilket webbhotell som används för sidan, annars skulle man höra efter med dom eller Niklas.

Ha ! :D

Jag var inte ensam !

Har haft både abstinens och en oro för all information...

Och när det gäller de kontakter man har forummedlemmarna i mellan går de ju ofta genom forumet. man har inte mailadresser till alla.

Fick en känsla av sårbarhet med stoppet! ( detta forum är ju som en bibel för Locostbyggare )

Hoppas att det finns backuper

Vi får vänta på vad Nicklas har att säga om orsaken till Stoppet!

Link to comment
Share on other sites

Jag mailade Niklas och det var som jag trodde... Hans @monkeytoys.com mailadress sket sig ju oxså då servern inte funka.. :(

Jag mailade iaf och fick svar för ett litet tag sedan..

Nej, jag vet och inte kunde jag ta emot e-post heller. Det berodde på på orkanen Francis. Den hade tydligen klippt strömmen till båda DNS-servrarna. Nu fungerar det som tur är igen. :-)

Vänliga hälsningar

Niklas

vad gäller att kunna ha kontakt så märkte jag oxså att det blev lite svårt då man inte har mail,ICQ eller MSN till några härifrån...

vissa kan man ju få kontakt med via rejsa.nu, men övriga är ju "kört" att försöka nå...

vad sägs om en "kontaktlista" ???

kan ligga under medlemssidan så inte "alla" på hela internet kan få tag i den...

man kan lägga till den informationen man vill som ICQ,MSN mail och om man vill även hemmaadress, telenummer m.m

dock gäller det att man isf sparar infon innan forumet går ner igen... :whistling:

dom som vill nå mig kan göra det på

ICQ: 858729

MSN: highpan@hotmail.com

ja finns oxså på rejsa.nu med samma nick (acke) eller Hondaklubbens forum, dock med nicket "smacke"... :)

Link to comment
Share on other sites

Jag kände oxå liite abstinens........

MSN: Bo_R1@hotmail.com

Bara att lägga till alle sen he he. Blir fan en hel del "forum kontakter" på Messenger listan..... :lol:

ICQ och jag har aldrig varit vänner :prop:

Finns det ingen möjlighet att ha dett i "signaturen" som på t.eks Rejsa ?

Edit: såg att det redan finns :icon_oops:

Edit2: Finns oxå på Rejsa som : Bo Artved

Edited by BoA
Link to comment
Share on other sites

ett tipps är att använda ex miranda som klarar av både ICQ och MSN på samma gång...

färdelen gentemot MSN är att man kan ändra namn på folk.. :) något som ju inte går i orginalet.. :icon_angry:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hej alla!

Ni vet ju redan vad som var orsaken till stoppet. Tyvärr inget jag kunde påverka. Jag har dock lagt till en tredje DNS så just det problemet ska inte kunna inträffa igen.

När jag läste era inlägg funderade jag över om ni vill ha en maillista. Jag kan antagligen starta en där alla som vill själva går med eller ur. Som reserv om forumet av någon anledning inte fungerar alltså. Det har hänt förr även om det aldrig har varit så länge som senast.

Link to comment
Share on other sites

Hmm.. fick just detta svaret....

This message was created automatically by mail delivery software.

A message that you sent could not be delivered to one or more of its

recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:

Locostsverige_locost.monkeytoys.com@lithium.websiteproviders.net

local delivery failed

iof skickade jag inte med samma adress som jag har reggad, men jag har svårt att se att det skulle inverka ???

Link to comment
Share on other sites

Nu då. Jag har lagt upp den igen fast med ett annat namn. Eventuellt ska ni som har anmält er ha fått ett testmail som jag skickade till listan.

Är det för resten någon som vill vara administratör för listan? Acke? :-)

Det är inställt så att endast brev som skickas från en registrerad e-postadress går direkt till listan. Resten måste först godkännas av en administratör. Det är för att inte vem som helst ska kunna skicka reklam eller skräp till listan.

Link to comment
Share on other sites

ok.. nu jag kommer in å ser dina testmail :)

å, visst... vill ingen annat så kan ja ta ansvaret för listan...

men om någon annan vill ta det så är det kanske bra om vi "sprider ut" det hela lite så inte allt fallerar om ex min uppkoppling skulle skita sig..

någon som känner sig manad ?? :)

Link to comment
Share on other sites

:icon_angry: :icon_angry:

This message was created automatically by mail delivery software.

A message that you sent could not be delivered to one or more of its

recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:

Locostsverige_locost.monkeytoys.com@lithium.websiteproviders.net

local delivery failed

jag läste att du satt så att en admin måste godkänna mitt mail då ja inte skickar från samma adress som jag reggat, men...

felmailet jag får säger ju att mailet inte ens nått fram. !?!?!?

Link to comment
Share on other sites

Ditt första mail nådde förmodligen inte fram. Meddelandet om att brevet måste godkännas ser ut så här ungefär:

---

Your mail to 'Locost' with the subject

Test

Is being held until the list moderator can review it for approval.

The reason it is being held:

Post by non-member to a members-only list

Either the message will get posted to the list, or you will receive notification of the moderator's decision. If you would like to cancel this posting, please visit the following URL:

---

Det kan vara flera administratörer så jag kan lägga upp dig så länge. Finns det någon mer som kan tänka sig att göra det kan du eller jag lägga till honom eller henne sen.

Link to comment
Share on other sites

Det kan vara flera administratörer så jag kan lägga upp dig så länge. Finns det någon mer som kan tänka sig att göra det kan du eller jag lägga till honom eller henne sen.

ok.. låter som en bra ide.. dock verkar det inte vara samma lösen till admindelen som jag satt... :blink:

har du satt lösen eller hur funkar det ?? PMar du det till mig isf ??

annars om du har ICQ/MSN så kan vi ta det där.. :)

icq: 858729

msn: highpan@hotmail.com

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...