Jump to content

Spindel


JrgenK

Recommended Posts

Är det samma spindlar på Scorpio som Sierra? 

Och var hittar man den mytomspunna  brotchen som behövs för Maxi leden....... letat på Ebay men inte

lyckats ...

 

/Jörgen K

 

Link to comment
Share on other sites

Scorpio och Sierra är snarlika men inte identiska. Scorpio 1985-1994 har fembultade hjul (5x112 mm) men jag är osäker på om geometrin skiljer. 1995-1998 har Scorpio 4x108 mm med annan geometri i spindeln och annan infästning av fjäderbenet.

Gustaf

Link to comment
Share on other sites

2 timmar sedan, postmanpat sade:

OK, kalla mig gärna Jesus. Jag har brotschen, men vill inte släppa den ifrån mig. Ni får gärna ta med era spindlar och brotscha hemma hos mig. Kanske nå´n trip neråt/uppåt Varaslätta?

/bengt

Tack för erbjundandet, Om jag inte lyckas på egenhand så vet jag vart hjälpen finns. 

Det blir en tripp på tvärsen lite snett uppåt........och kan säkert kombineras med nått annat kul för jag tror 

inte sambon går igång så hårt på brotchning:23:

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
On 2017-10-11 at 18:18, postmanpat sade:

OK, kalla mig gärna Jesus. Jag har brotschen, men vill inte släppa den ifrån mig. Ni får gärna ta med era spindlar och brotscha hemma hos mig. Kanske nå´n trip neråt/uppåt Varaslätta?

/bengt

Hej å god fortsättning.. du jag undrar om det skulle kunna vara en chans att komma och hälsa på med ett par Sierra spindlar å få dessa fixade?.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...