Jump to content

Recommended Posts

Hej , tror frågan varit uppe förut men om man som jag lyckats få sin bil lite lättare än när den reggades ( mest bättre däck, fälg  och liknande ) och fortfarande är inom kw/hk så antar att ingen SFRO egentligen är nödvändig ?  

Är det då bara att åka in och göra ny vägning och regbesiktning ?    

Frågan är nog mest teoretisk för det kommer nog aldrig hända på grund av tids brist :wacko:

 

 

Edited by LUPUS

Share this post


Link to post
Share on other sites

När jag reggade om min efter motorbytet så kontrollerades vikt/effektförhållandet igen. Bes.gubben påstod att jag hade tur som klarade nya motorn med 1 kg marginal... Ibland är det bra med tillgång till vågar och vikter :23:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

varför ska du regga igen ,så många kilo mindre väger den inte så att det gör så mkt på skatten.

Med det nya sättet att räkna skatten så är ju effekten det som gör mest.

0ch mindre än 360.- om året går inte att få. (Minimum)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha jag fattar inte hur de räknar ut skatten på mitt amatörbygge är årsskatten 360kr tjänstevikt 1095kg effekt 150kw. Finns väl ingen anledning att rega om om den blivit lättare. 

Edited by ktm_micke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jag ligger på ca 900 spänn  så inte mycket att krångla med 

i ditt fall misstänker jag att reg året gör mycket i formeln 

 

jag har -2009. 975 kg  135kw --->  135 G 

Så mer en tanke övning om någon får för sig att höja co2 skatt 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×