Jump to content

Backventil problem..eller?


tsnen63

Recommended Posts

Hej alla!

Jag har problem med mitt bromssystem, sannolikt nåt med retur flödet av bromsvätskan e.t.c. Och min fråga är om det finns erfarenhet av manicken på bilderna, jag har även bilder på huvudbromscylinder om så behövs. 

Symtomen är tvärnit, som det känns alla fyra hjulen, efter ett antal inbromsningar och en -10 minuters körning. Efter en 20-30 minuter rullar hjulen som dom ska igen..

Tack på förhand!!

backventil 2 backventil 1

backventil 1

backventil 2

Edited by tsnen63
Link to comment
Share on other sites

Bromspedalen får inte hindra att den backar helt från cylindern.  Gör den inte det så släpps inte bromsvätsketrycket  tillbaks till behållaren. Beror på om tryckstången stoppar pedalreturen, eller om pedalen tar emot något innan. Koppla loss tryckstången från pedalarmen och se till att du kan dra bromspedalen ytterligare bakåt. 

Edited by Christer J
Link to comment
Share on other sites

1 minut sedan, Christer J sade:

Bromspedalen får inte hindra att den backar helt från cylindern.  Gör den inte det så släpps inte bromsvätskan tillbaks till behållaren. Beror på om tryckstången stoppar pedalreturen, eller om pedalen tar emot något innan. Koppla loss tryckstången från pedalarmen och se till att du kan dra bromspedalen ytterligare bakåt. 

Tack Christer, det ska jag kolla!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On ‎2017‎-‎07‎-‎21 at 22:02, Christer J sade:

Kolla i faq angående bilder 

Tjena Christer! Jag antar att man bör ha sina bilder exponerbara via http..det har jag inte än..

Apropå bromshydrauliken så verkar det som bromsvätskan är urusel och innehåller rätt mycket "skräp". Ny huvdbromscylinder är inköpt och ny bromsvätska ska I, tyvärr måste jag kassera bromsvätskebehållaren..och det var synd!! Att hitta en ny visar sig vara en riktig utmaning. Tyvärr inte löst det än..:o(..

Återkommer när saker är på plats och jag testat!

/T 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...