Jump to content

Quaife backlåda


MYdrefalk

Recommended Posts

Fick nyss hem min låda, men när man snurrar på den låter det som en stenkross typ när man "backar" framåt låter den bra , är det bara att den är torr på olja eller är den kaputt? 

IMG_8805.JPG

Link to comment
Share on other sites

Jag körde med Red Line Heavy Shockproof olja i min. 

Ett tips är att ersätta påfyllningslocket med en slangnippel. Till den ansluter du en slang som mynnar ut i en behållare av något slag (jag hade en bromsvätskebehållare). Placera behållaren en bit högre än backlådan. Quaifarna trycker ur sig olja genom avluftningen men med modden ovan kommer oljan istället att stiga i slangen och eventuellt nå behållaren under körning. När du parkerat rinner den tillbaka ner i backlådan igen och du slipper kladd i kardantunneln.  

Link to comment
Share on other sites

Jag har samma erfarenhet som föregående talare :-)

Jag började med en slang/nippel som var ca 6mm inv på luftningen, vid bankörning fyllde jag både slangen och minibehållaren jag hade.
I vintras bytte jag till grövre slang/nippel och större behållare och nu kommer det bara lite stänk i behållaren, så snåla inte med dimensioneringen på luftningen.

Det är lite "backlash" i lådan, vilket jag tyckte var lite mycket när jag köpte min, men det är så det är enl Quaife.
Tillsammans med backlash i mclådan och diffen, kan det bli lite klånkigt vid växlingar (speciellt när man fiskör).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...