Jump to content

Typ Seven...


TonysGarage

Recommended Posts

Förra hösten var det någon som hade några inlägg om en seven med inspiration av Ulf Bolumlids bygge, det var en del diskussioner om vart den tog vägen och jag lovade återkomma med lite bilder. Har flera gånger letat efter tråden men kan inte hitta den igen.... :banghead:

Så jag tänkte att jag lägger upp några bilder här på hur den såg ut då, och hur den ser ut idag.... :unsure:

Har massor av bilder men har dålig koll på hur man gör dem mindre...

 

IMG_0650.JPG

IMG_2658.JPG

IMG_2663.JPG

Link to comment
Share on other sites

Ulf är ju i första hand designer, så när den tilltänkta kunden inte köpte konceptet (det är en plugg som skulle bli form, alltså ingen riktig kaross) så började han bygga om den, istället för att sälja å börja om från början. Men sen tog väl lusten slut... Jag tänkte köpa den men efter ett besök konstaterade jag att jag hellre bygger nytt än försöker få ordning på den. (I min värld är den är dyr, jätte dyr, trots brist på papper å söndersågad ram, mm )

 

IMG_2667.JPG

IMG_2674.JPG

Link to comment
Share on other sites

Har provsuttit originalet och den är snygg MEN designen genar lite i sittbrunnen och jag fick tyvärr inte plats , annars kanske det kunde blivit affär den gången på kullen , priset var nämligen helt ok för ett rå kitt och jag hade inte svetsat klart ramen 

Tycker det är nytänkande men "gammalt" på vårt koncept 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...