Jump to content

Avgasbandage


Frena

Recommended Posts

5 minuter sedan, Christer J sade:

Jag har Biltemas svarta, men det är numera gråvitt efter värmen. Ser inga andra fel än. Turbo och 1200 mil inkl 9 trackdays. 

Tack!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tappar det färgen av sig själv?

 

Jag minns inte vad jag använda första gången men även den tappade färg, men det var på grund av läckande kylvätska och kanske tvättvatten men inte värme.

Denna gången var det både bandage och spray från DEI och det är ju inte billig direkt. Kan vara lämpligt att köpa från Dahlhems om man vill ha spray då de var de enda jag hittade som sålde den.

Edited by DomiSeven
Svenska
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
4 timmar sedan, Christer J sade:

Biltemas svarta bandage bleknar som sagt. Ingen nyhet.. Men i övrigt ser jag inga fel på mitt som gått 1300 mil nu.

 Jo jag läste ju det, men hade ju lite högre förväntningar än 5-10 min tomgångskörning....

Link to comment
Share on other sites

43 minuter sedan, ktm_micke sade:

Köp dei Titan avgasbandage håller färgen och kliar inte så mycket när man monterar

 Nu har jag ju redan monterat.....

Link to comment
Share on other sites

Jag vet inte varför de färgar dom överhuvudtaget, köpte orange på Ebay, för att matcha bilen.

Färgen började försvinna redan vid första uppstarten, med riktigt stickade ångor i garaget...
Nu, efter 2-300mil är det inte mycket orange kvar...

Men jag är nöjd ändå :-)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Vad jag läst mig till vad gäller avgasbandage är att cylindertemperaturen ökar då inte värmen har nån stans att ta vägen

Jag har använt bandage tidigare men har slutat med det

Blir kanske lite varmare i motorrummet men det blir mycket varmt ändå på mi Caterham med 225 hästar, Zetec Silvertop

/ Bengt Metz

Link to comment
Share on other sites

Ja, jag håller med dig Bengt! Visst blir det lite varmare i det trånga motorrummet men mitt formel 3 grenrör från början av 90-talet ville absolut inte ha bandage. Materialet i grenröret var nog redan utmattat vid det här laget och det blev bara fler sprickor ut av bandaget. Nej, bort med bandaget och lagade sprickorna, så nu håller det förhoppningsvis ett tag till.

Stor kylare med Evans i, elektronisk vattenpump, stor fläkt som kyler både kylaren och motorrummet, det är melodin! :23:

Link to comment
Share on other sites

jag har provat bandage en gång och då sprack grenröret. bort med skiten o laga o inga problem mer.   jag hade inga problem innan jag provade bandage heller.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...