Jump to content

Blacktop alu kopplingskorg i Westfield-ram


DomiSeven

Recommended Posts

 

Nu när garaget är klart och det är lite lättare att få tid till sjuan fick jag för mig att byta ut kopplingskorg en i gjutjärn mot den i alu (från Burton, till RS2000) som jag har på hyllan.

Jag kollade på startmotornsidan och noterade att jag behövde göra samma modifikation som på den i gjutjärn, kapa bort en del av "burken". Men jag tänkte inte på kopplingssidan, för där var det ju ingen burk.

Men det är det på den i alu.

 

Är det nån som vet med sig att man måste göra samma modifikation på sidan där kopplingsarmen är?

Jag pallar inte att återmontera allt bara för att mäta

I värsta fall blir det öppet där som det är på originalet, för säkerhets skull.

 

Edit:

Zetec Black och Typ9.

 

3b3c04eae5c7043ee3c022b57d8184eb.jpg

 

f008aec499315907af347eb6627baf04.jpg

 

Edited by DomiSeven
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 2017-04-17 at 18:49, DomiSeven sade:

 

Nu när garaget är klart och det är lite lättare att få tid till sjuan fick jag för mig att byta ut kopplingskorg en i gjutjärn mot den i alu (från Burton, till RS2000) som jag har på hyllan.

 

Jag har en gammal original RS2000 kåpa i alu som behöver lite svetsning och kapning innan den passar. På den är det uttag för startmotor på bägge sidorna.

Den har varit med i rallyskogen och utsatt för en hel del... bland annat vad det ser ut som nån eller några kopplings explosioner.....

Link to comment
Share on other sites

Ja men det låter ju som samma grej?
Nu är min på plats i alla fall.
Det blev väldigt många av och påskruvningar av kopplingskorgen samt i och urplockningar av motorn innan allt klaffade

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...