Jump to content

7-lander med Stuart Taylor ram och Pinto


Recommended Posts

Hej!

Nu har jag kommit en bit på väg i mitt bygge. Köpte ett påbörjat projekt som jag tror florerat här på forumet med tre olika ägare :)

Har gjort SFRO 1 hos Marlon, trevlig man som gett mig många tips. Jag fick bygga om alla hjulupphängningar då de var gjorda i ett för dåligt material. Ramen är en fabrikstillverkad Stuart Taylor. 

Pinton har jag renoverat och provstartat, dock måste jag modifiera EFI insuget innan huven kommer på... :)

Har kommit till den roliga biten nu då allt är målat och det är dags att plocka på alla prylar samt dra elsystem.

Fälgar o däck beställda.

När allt är inpassat och provat tänkte jag foliera karossdelarna Kolfiberlook på sidor och rött på scuttle, huv o nos. Om jag inte hinner ändra mig igen.... ;)

 

IMG_20170111_153156716.jpg

IMG_20170318_123451465.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hade andra 16" på när jag gjorde SFRO1 och Marlon tyckte det såg bra ut. Har samma ET på de nya fälgarna. Vad kan det bli för problem som jag inte tänkt på? Det är väl ganska många som har 16" ? iaf när man kör på gata.

Link to comment
Share on other sites

Beror nog på din besiktningsman, jag var väl förberedd med alla värden uppmätta osv... Men det frågades aldrig om det, det primära var hur den uppförde sig på vägen.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Enskilt godkännande klart idag!! Härligt!

Frågade om jag fick välja sista siffra men då sa de att det spelar ingen roll för att amatörbyggda fordon skall bli besiktningsfria! Fick  YGR 070 ?

IMG_20170531_213226.jpg

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...