Jump to content

Saab-motor


kengren

Recommended Posts

blocket = JA om du flyttar allt runt omkring ,

Skillnaden är kanske styrsystem, T7 kom ungefär i den skarven på olika bilar (T5 innan ) så det är skillnaden , kolla om du har elektrisk trottle.

Ser spjällhuset exact samma ut på båda kan du flytta hela klumpen som den är

Edited by LUPUS
Link to comment
Share on other sites

Ett stort tack till alla som har hjälpt till med motorfrågan. Grannen skall nu dra hem en 900 och flytta över blocket från den till en 9-3. Behåller insprutningen från 9-3 eftersom den är nyare. Än en gång tack

Link to comment
Share on other sites

App, app, app. Vill inte måla fan på väggen, men det där kan gå illa.

Det är alltså T7 (Trionoc 7) på 9-3an.

Då är det ett annat topplock och annan topplockspackning (tunnare stålpackning).

Det är i och för sig en bättre packning, men för att jag skulle kunna köra med den på ett T5-block var jag tvungen att svarva av kolvarna lite.

Vet inte om det är mer som skiljer.

Folk har dock satt T7-toppar på T5-block tidigare, så information måste finnas.

Link to comment
Share on other sites

App, app, app. Vill inte måla fan på väggen, men det där kan gå illa.

Det är alltså T7 (Trionoc 7) på 9-3an.

Då är det ett annat topplock och annan topplockspackning (tunnare stålpackning).

Det är i och för sig en bättre packning, men för att jag skulle kunna köra med den på ett T5-block var jag tvungen att svarva av kolvarna lite.

Vet inte om det är mer som skiljer.

Folk har dock satt T7-toppar på T5-block tidigare, så information måste finnas.

tror vi igen måste veta exact vad som skall flyttas, skall toppen sparas så är det nog den tjocka man skall använda ?? men flyttar man inget så är ju insuget mellan t7 och t5 ett litet problem ? , det passar flödes mässigt inte helt 100% men det borde väl funka även om spridaren sitter lite högre, eller tar det i ? hmm nu blev jag osäker

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...