Jump to content

fälgar o däck


chrisadell

Recommended Posts

Braid form race fälgar,,mycket lätta

10x13 et -19

8x13 et 7

volvo bultmönster ,men lätt att ändra till valfritt

komplett med nya avon slicks 9,2/22/13,,,,,8,0/21/13

har även alu kylare,olje kyl laddkyl,oljepump för låda el bakaxel,mm

pris fälg o slicks 10000

resten,,fråga

Link to comment
Share on other sites

Det sitter märken på dem om de är det. Om dina saknar märkning är det nog säkrast att hålla sig på bana med dem. Om olyckan mot förmodan skulle vara framme på allmän väg och man kör med fälgar ämnade enbart för användning på bana kan det bli riktigt tråkigt...

Link to comment
Share on other sites

Jo Anders, men sliksen går ju att byta ut. Det är svårare med märkningen på fälgen. Att i efterhand klistra dit ett CE-märke ger liksom inte önskad effekt på fälgkonstruktionen... :D

Edited by Pac
Link to comment
Share on other sites

Måste fälgar till våra byggen va godkända ? I princip kan jag ju svetsa egna fälgar de lär ju inte va ge märkta ?

Att en helhetsgodkänd bil kan behöva det är jag med på men nu för tiden står ju CE mest för China Export ( OBS inget skämt)

Link to comment
Share on other sites

Off topic...

Lupus och Christer J slår huvudet på spiken. Jag jobbar dagligen med kinesiska leverantörer, märkningar, förpackningar och manualer. Det går aldrig att lita på en märkning. Vissa kinesiska leverantörer drar sig inte för att sätta dit etiketter och märkningar som bara är påhittade. Kan lika gärna vara importörens fel. Om någon skulle säga till en leverantör att sätt dit den riktiga CE-loggan även om det inte finns dokument som stödjer det så gör leverantören det.

På samma sätt som de inte drar sig för att trycka 4000 mAh på ett batteri på 1000 mAh.

När jag var på utbildning i ämnet hos Intertek sa de inte China Export, de sa Check Everything...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mera off topic , har en kompis som bygger bubbel badkar , när han gick igenom och fick alla intyg för elsäkerhet ( för övrigt inte lätt) fanns det ETT till på marknaden som var godkända i Sverige. Resten importerades rakt av med intyg ......hur många säljs det nu med full 3 fas och alla märkningar ? CE

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...