Jump to content

Måste få ner ljudet


Frena

Recommended Posts

Hej,

Körde förra säsongen med en rak 3" Simonsdämpare. Kunde lika gärna kört utan kändes det som, men inför denna säsongen gjorde jag lite ändringar så det blev 2,5" anslutning från kollektorn istället. Satte på en runda Appledämpare, men det blev inte mycket bättre.

Har dåligt med plats pga att grenrör/kollektor går långt bak samt motorn sitter långt bak. Kanske kan trycka in 20 cm dämpare till, men hjälper detta?
Har ventilerat lite med Rikard, men inte kommit fram till något bra.

Någon med bra tips? Ovala dämpare är bättre, men det är inte snyggt på våra bilar....

Link to comment
Share on other sites

Det verkar som om rakarör dämparna är mer effektiva än Simons. Provat båda typerna på andra bilar och kör rakarör 300+500 mm 2,5" på min turbomotor. Går tyst. Jag har beställt 3" 500+500 mm och hoppas på mindre avgsmottryck..

Link to comment
Share on other sites

Ja Simons är inga höjdare har jag förstått, men nu har jag en Apple. Inne på att göra samma manöver som du gjorde, skarva ihopa två. Får plats m 20 cm dämpare till. Borde göra något kanske...

Link to comment
Share on other sites

tror det är denna jag har & den funkar riktigt bra APPLE 3" MULTIFREQUENCY man vill ju inte väcka grannarna när man kommer hem på nätterna efter man vart ute o gasat på stan. snygg NEJ funkar JA funktion & utseende hänger tyvärr inte alltid ihop.

Link to comment
Share on other sites

tror det är denna jag har & den funkar riktigt bra APPLE 3" MULTIFREQUENCY man vill ju inte väcka grannarna när man kommer hem på nätterna efter man vart ute o gasat på stan. snygg NEJ funkar JA funktion & utseende hänger tyvärr inte alltid ihop.

Var inne på den från början men gick ner till 2,5" i hopp om att det skulle hjälpa. Så svårt och vänja mig vid tanken på en oval :)

Link to comment
Share on other sites

Just nu lutar det åt att köpa en rund APple till och skarva ihopa med den andra. Då får jag 20 cm dämpare till, mer än så är där inte plats till.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...