Jump to content

Har klubben något avtal med försäkringsbolag?


Recommended Posts

Börjar bli dags att leta upp lämplig försäkring.

Hittat lite info här på forumet ang avtal med Bilsport och MC men tråden är rätt gammal (2009), hittade också lite diskussioner om avtal med LF.

Hittar dock inget i klubbrabatt tråden.

Har klubben några rabatter på försäkring, isåfall mot vilka bolag?

Ringde LF för att få en byggförsäkring, men dom hade inget att erbjuda förrän jag har ett reg nr....

Link to comment
Share on other sites

Glöm inte att också tänka på vad du menar med "lämplig" försäkring. Bilsport & MC är en entusiast försäkring som kräver att du har en bruksbil och nyttjar denna för dagliga göromål (handla mat, åka till jobbet etc). Entusiastbilen åker man i när man bara skall ha roligt...typ så.

En del vill ju kunna pendla till jobbet och då är annan försäkring lämpligare....

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Man får åka till jobbet för att visa upp bilen för arbetskamrater även med bisportförsäkringen. Det står tom i villkoren. Och det är ett nöje att åka o handla i 7an.. hur det än är med olika försäkringar så jobbar försäljaren och skaderegleraren inte i samma bolag om det händer nåt. Gå på den försäkringen som känns bäst. Jag kör bilsport och den hoppade upp till 2000/år. Ingen prisskillnad om föraren är under 24.

Link to comment
Share on other sites

Har inte koll på alla försäkringarna men i de flest fall tror jag man kan glömma gällande försäkring i samband med bankörning. Jag har Bilsport och runt 2000:-/år om jag inte minns fel.

Link to comment
Share on other sites

Min känsla är att Bilsport & MC har en något större förståelse för entusiastbilar och deras behov av försäkring. Det var t.ex. mycket svårare att teckna garageförsäkring under bygget i traditionella f-bolag medan inga problem hos Bilsport & MC. De dokumenterar också bilen med foto och värderar, vilket i min känsla verkar mer seriöst.

De hade tidigare(runt 2011) vagnskadeförsäkring vid trackdays (ej tävling eller träning inför tävling) men det tog dom senare bort.

Jag hoppas de även har mer förståelse vid en eventuell skada.

Min "bebis" NeoZeven har entusiastförsäkring.

Länsförsäkringar får hantera mina "vanliga" försäkringar och det gör dom alldeles utmärkt.

Använder man sjuan som bruksbil så bör man ha bruksbilsförsäkring a la Länsförsäkringar, TryggHansa, If,....etc

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Glömde skriva vad det blev: "byggförsäkring" hos Bilsport & MC 6xx:-/år

Vad det blir när bilen är på gatan vet jag inte ännu.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...