Jump to content

Intresseanmälan Tjolöholm Classic 2016-05-22


Jari

Recommended Posts

Hej,

Tjolöholm Classic 2016 kommer gå av stapeln 22/5 och vi behöver anmäla oss senast 22/4 om vi skall vara med.

http://www.tjolöholmclassicmotor.se/

Fyll på med namn om ni vill vara med, börjar med mig själv:

Jari Kinnunen

1. Fredrik Pousard

2. Per Adelsson

3. Jarno Taponen

​4. Jörgen Bock

5. Lars Magnusson

6.

Här kommer lite viktig information.

Utställningen har öppet 10:00-16:00 och transporter på området är inte tillåtet mellan 9:00-16:00.

Insläpp från 7:00 och man måste vara på plats senast 8:30.

Förare och 1 passagerare i varje utställningsbil har fri entrè.

Varje anmäld utställare får en kupong till kaffe och fralla.

Utställningsplatsen skall vara städad när man lämnar området.

Entrèavgift (utöver ovan) och parkering för besökare:

Vuxen 140kr

Bil 60kr

MC fri parkering

Printa ut denna lapp och placera synligt i bil vid inpassering.

C1.pdf

Jag kommer att ta med mig Locost banderoll och flagga. Lämnar över det till någon vid macken (om vi träffas där) eller så kommer jag bort med det till er, jag själv kommer stå i SVKGs monter med Porschen.

Edited by Jari
Link to comment
Share on other sites

Ajdå, jag har anmält mig till någon fest den 21:e då det är några "pskyos" som påstår att det är 30 år sedan vi slutade nian...vägrar tro det men en fest är ju kul. Så missar Tjolöholm ..

Link to comment
Share on other sites

Skriver in kusinen, han brukar inte skriva så mycket på forumet själv.

1. Jari Kinnunen

2. Fredrik Pousard

3. Per Adelsson

4. Jarno Taponen

5.

6.

7.

Link to comment
Share on other sites

Vill bara påminna att sista anmälningsdag är 22/4, alltså 1 vecka fr.o.m. nu som jag måste meddela till Tjolöholm. Jag har redan gjort en anmälan med 10 bilar, men blir vi fler så måste detta meddelas.

Så in och anmäl er här.

Link to comment
Share on other sites

Det är osäkert om jag kan komma med i år men jag kanske dyker upp på Shell som vanligt (förmodar att d e samling där) så får vi se om jag får plats om jag nu kommer.

Link to comment
Share on other sites

Imorgon är sista dagen för att anmäla oss.

Jag har redan gjort en anmälan på 10 bilar, så dimper det inte in enormt med anmälningar nu så klarar vi oss med detta. Men ni som vill vara med och inte har anmält er ännu, skriv upp er här nu. Då har jag en chans att justera antalet bilar i morgon.

Link to comment
Share on other sites

Jag fick ju skjuts till Tjolöholm av dig sist när detta hände mig så det är väl dags att betala tillbaka om intresse finns.. :)

Tänkte kolla om man kan komma ner med Porschen istället, antingen med SVKG eller PCS. Kan visserligen vara lite sent att anmäla sig...

Men tack för erbjudandet, jag kanske återkommer

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hade varit med om jag inte kände att min bil varit lite skabbig för en sådan tillställning. Sedan har jag haft lite mekaniska strul det senaste med.

Link to comment
Share on other sites

Inga problem med "skabbigheten". Det brukar var en salig blandning på farkosterna på denna träff. Vi har som sagt 10 platser så vi kan behöva lite uppbackning. :)

Link to comment
Share on other sites

Hade varit med om jag inte kände att min bil varit lite skabbig för en sådan tillställning. Sedan har jag haft lite mekaniska strul det senaste med.

Det är ingen utställning med krav att bilen skall vara ett toppexemplar. Vi vill ju visa upp allt, så att folk kan få se hur en Locost kan se ut för att locka fler in i "träsket" ;)

Så jag tycker du skall komma dit med din också.

Vi har en plats för 10st bilar och det är just nu bara 5 anmälda, så plats finns.

Link to comment
Share on other sites

Skall se om jag kan komma ifrån. Är masssa saker just på morgonen som ställer till det hemma med tiderna.

Edit: Ser ut som jag kommer ifrån. Skall bara dubbelkolla bilen i dagarna. Inte lätt med garage tid när man har en 6mån flicka hemma.

Edited by Ctrl
Link to comment
Share on other sites

Tyvärr så kommer jag inte att hinna få bilen klar till utställningen så ni får stryka mig från listan. Hade hoppats kunna lacka nu i helgen men det dröjer lite till och vill inte ta ut bilen innan lacken har hunnit härda ordentligt. Hittade lite mer jobb på bilen som behövde fixas innan premiärturen, bl.a. ett sprucket grenrör, mm. plus att bilen måste besiktigas så det blir lite för tight med tiden.

Jag hoppas att ni får en trevlig dag på utställningen så ses vi kanske på vägarna i sommar.

Tyvärr så går det inte alltid som man har tänkt sig!

Lasse

Link to comment
Share on other sites

Var kommer ni mötas? 7 eleven inne i Fjärås? Som det ser ut nu så kommer jag med min sjua iaf. Vet mer på torsdag/fredag senast om det inte är för sent. Då jag måste dubbelkolla bilens funktioner.

Edited by Ctrl
Link to comment
Share on other sites

Var kommer ni mötas? 7 eleven inne i Fjärås? Som det ser ut nu så kommer jag med min sjua iaf. Vet mer på torsdag/fredag senast om det inte är för sent. Då jag måste dubbelkolla bilens funktioner.

Vi brukar mötas upp 8:00 vid Shell i Fjärås.

Link to comment
Share on other sites

Jag fick ju skjuts till Tjolöholm av dig sist när detta hände mig så det är väl dags att betala tillbaka om intresse finns.. :)

Sorry Jari, den sidoplatsen är nu bokad. :P

Jag får inte ihop min bil heller så jag åker shot gun med Fege om det blir något väder att tala om. Tack Fege! :)

Link to comment
Share on other sites

Det ser ut att bli väldigt glest på Locostplatsen, just nu bara 3 (kanske 4) bilar!!

Edited by Jari
Link to comment
Share on other sites

Fick delar jag väntat på idag, så skall skruva imorgon och testa bilen på fredag. Ser positivt ut än så länge för mig. Inte kul att det strulat till sig för er andra. Hade varit roligt med mer bilar.

Link to comment
Share on other sites

Min bil är fullt fungerande nu. Så ett stycke Mattias Green med Wankel 7 kommer infinna sig även om det spöregnar. Kommer köra från varberg runt 07 och köra kustvägen upp. Är det regnigt vill jag inte ligga på motorvägen.

Edited by Ctrl
Link to comment
Share on other sites

Eftersom vi (ni) är så få, skall vi strunta i att träffas vid Shell? Alla hittar väl in till området och C1 platsen är inte svår att hitta till heller.

Jag kommer bort dit med Locostflagga och banderoll.

Link to comment
Share on other sites

Ja, är väl enklast så. Det finns väl funktionärer som dirigerar trafiken lite på området med

Japp, hela vägen in från den större vägen (vad den nu heter). Sedan är det svårt att missa hela bilkön som ringlar sig in.

Link to comment
Share on other sites

Tack till all för en trevlig dag och speciellt tack till fege för skjutsen. :)

Det var så lite så Pac!

Som sagt, tack till er (alla...) som kom och hjälpte till att sprida Locost-andan till folket!

Link to comment
Share on other sites

Supertrevligt att träffas och hoppas på mer gånger framöver. Kul att så många var framme och pratade varmt om börja bygga själva om de inte redan hunnit börja med något.

Link to comment
Share on other sites

Snyggt!

Jag vet att det finns ett fåtal bilder från Jari och Pac på Fb. Ni får gärna slänga upp dem här också (eller så gör jag det med er tillåtelse).

Link to comment
Share on other sites

Jag var lite dålig på att kort, men här kommer några.

Locostmontern:

post-611-0-13469200-1464283704_thumb.jpg post-611-0-14847800-1464283717_thumb.jpg post-611-0-68102000-1464283730_thumb.jpg post-611-0-22208500-1464283744_thumb.jpg

Själv fick jag ju inte vara i Locostmontern med min Porsche, så jag fick nöja mig med det näst bästa stället:

post-611-0-38117500-1464283755_thumb.jpg post-611-0-50602600-1464283766_thumb.jpg post-611-0-00646500-1464283783_thumb.jpg

Lite annat också, bl.a. en fin Volvo 242 Turbo Evo (1 av 500 tillverkade):

post-611-0-18254100-1464283795_thumb.jpg post-611-0-61862900-1464283805_thumb.jpg post-611-0-93583100-1464283816_thumb.jpg post-611-0-61873700-1464283828_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

https://drive.google.com/file/d/0B_WFoqwqNAA-T0Z5UHRRbTluU28/view?usp=drivesdk

Även om jag nämnde klubben, så kom det tyvärr inte med. Hade hoppats på att mer än min bil skulle fastnat på bild också. artikeln börjar på sidan 18.

Alltid kul att komma med i tidningen :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Fundering...såg det inte allmänt glest ut mellan bilarna i år?

Jag tyckte det var färre bilar i år jämfört tidigare år.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...