Jump to content

Modsport


rickepumpen

Recommended Posts

Har läst igenom reglemente för modsport och är lite fundersam på ett par saker. Att man inte ska ha batteri, bränsletank och oljetank till motorn i sittbrunnen hänger jag med på. Men om man då tar bort passagerarsätet och gör en längsgående brandvägg + att man täcker över sittbrunnen som inte används så att bilen är rent ensitsig, är det då ok att sätta tankar och batteri i utrymmet som inte används längre? Den kommer ju att påminna starkt om en Clubman men med tanke på ekipagen i modsport är det kanske inte allvarligt. Är ju mest ute efter att ha en bra placering av grejorna för rent praktiskt spelar det ingen roll körmässigt för mig. Totalt okänslig i min körstil för såna petitesser som viktbalans..

Richard

Link to comment
Share on other sites

Inte för att vara negativ mot vissa forum men Locost trivs jag mycket bättre med jämfört med rejsa..

En Locost byggd enbart för racing behöver inte vara tvåsitsig tycker jag, titta på Seven-racing från England. Där är alla bilarna ensitsiga och passagerarutrymmet är övertäckt med antingen vinyl eller plast. Min tanke med att ställa frågan här var att det finns ju ett par stycken Locost som kör eller har kört i den klassen och med lite tur hade jag fått en åsikt från någon som har varit med och vet vad som inte får göras och tvärtom.

Richard

Link to comment
Share on other sites

Håller med dig Richard. Dessutom finns ju rubriken racing här. Kan vara intressant för en del som är nyfikna på vad som händer utanför garagen också, samt att bilarna kan användas till olika saker.

Edited by Christer J
Link to comment
Share on other sites

Många SPVM förare är aktiva på Rejsa, men jag kan inte rekommendera reglementsfrågor där. Det finns fler folk som tycker hur det borde vara, än som vet hur det är. SPVM har ett eget forum som du hittar via www.spvm.se. Det forumet är tyvärr lite dött, men du kan nog få ett vettigt svar där ändå. Det bästa är trots allt att ta kontakt med de personer som är utsedda som kontaktpersoner för resp. klass. Kontaktinfo. finns på SPVMs hemsida.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Haha, jag ville inte säga det rakt ut om rejsa men det var precis vad jag menade Morty!

Clint Eastwoods citat är klockrent där: opinions are like assholes, everybody's got one!

Nog om detta, jag tar kontakt med en representant för modsport och frågar där.

Richard

Link to comment
Share on other sites

Inte för att vara negativ mot vissa forum men Locost trivs jag mycket bättre med jämfört med rejsa..

En Locost byggd enbart för racing behöver inte vara tvåsitsig tycker jag, titta på Seven-racing från England. Där är alla bilarna ensitsiga och passagerarutrymmet är övertäckt med antingen vinyl eller plast. Min tanke med att ställa frågan här var att det finns ju ett par stycken Locost som kör eller har kört i den klassen och med lite tur hade jag fått en åsikt från någon som har varit med och vet vad som inte får göras och tvärtom.

Richard

även i england måste sjuorna vara tvåsitsiga men man får täcka över sittbrunnen som du skrev.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

I min modsportbil har jag ett rör från mitten av bågen( buren) genom höger passagerar brunn och svetsad i höger golv vid burens främre fäste.reglerna ändrades i sommar och vi trodde detta skulle bli ett krav.men besiktaren trodde det blev överkurs.ska du ändå döda sittbrunnen kan du förstärka buren på detta sätt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...