Jump to content

Type 9 glapp?


Frena

Recommended Posts

Hej,

Växellådan ur bilen för att byta packningar som läckt. Upptäckte då att ingående axel glappar.
Rent spontant känns det sådär, men kan någon som är duktiga på växellådor titta på klippet och se om det är något som måste fixas.

Har inga problem alls med att få i växlar och heller inga konstiga ljud från lådan.

Tack!

Link to comment
Share on other sites

Ställde precis samma fråga i min byggtråd för ett tag sedan(eller ganska länge sedan för att vara ärlig)

http://forum.locostsweden.se/index.php?showtopic=10184&p=142751

La upp en film jag också så du kan ju titta och jämföra men vad jag ser så ser det lika ut.

Svaret från Thomas

"Glappet tas upp av stödlagret som du ska ha i centrum av vevaxeln. Det såg lite mycket ut men du drog väl rätt hårt . Nu är axeln bara lagrad av ingående axel lager och då är det glapp"

Så har du bara stödlager i vevaxeln så tror inte jag att det ska vara något problem då du inte märker av något vid körning.

Link to comment
Share on other sites

Jag har haft ganska många bmw låder hemma då jag handlat en del med sånna och det är alltid ett ganska tydligt glapp på ingående axel även i dessa så jag skulle se det som ganska normalt även jag.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Normalt glapp

Vänta tills du får i en rakskuren låda, dessa låter som värsta stenkrossen då man har den i friläge, sen tjuter dessa hemskt mycket vid belastning, undvik rakskuret om du inte ska tävla

/ Bengt Metz

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...