Jump to content

Kontaktdon till backljuskontakt Sierra.


family guy

Recommended Posts

Hej,
Är det någon som har kontaktdon till backjuskontakten till en Typ 9-låda (Sierra -88) liggande i gömmorna? Jag har uppenbarligen slarvat bort min.
Hittade 1 på Ebay, men den kostar 500 spänn + frakt från England. I värsta fall får jag väl åka till skroten.
Jag behöver bara den inringade kontakten med en liten kabelsnutt ut.

Kontakt_zpszuvva7mb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ska du ha backlampor? Finns inget krav men det vet du säkert redan.

/ Fredrik

Jo, jag vet. Det är ju inte så att bygget står och faller med det, men nu har jag ju köpt baklampor med inbyggda backljus.

Link to comment
Share on other sites

Om jag kommer ihåg det kan jag rota lite bland mina bra att ha-prylar under helgen.

Har för mig att jag rev ut och sparade det mesta av elsystemet i en kasse innan jag skrotade Sierran.

Det var vänligt av dig, då håller jag tummarna och hoppas att du hittar nåt.

Link to comment
Share on other sites

Jag kanske har den förresten, då jag inte kastat det jag klippte bort från min härva.

Säg till om du inte hittar.

/ Vedde

Du får gärna kolla om du har liggande, min egen är förmodligen bortstädad sen länge. Hittills inte ett spår i garaget.

Link to comment
Share on other sites

Den som spar han har.

Ursäkta att det tog tid men nu har jag varit och rotat i garaget.

Jag har en sådan som du kan ta om du vill. Bilen var lite äldre (sierra -84) men det var en typ-9 låda och kontakten ser ut att vara densamma.

Skicka ett PM med din adress om du vill att jag skicka ner den.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Idag fick jag paket, tack Christoffer!

IMG_23131_zpszbja2j2e.jpg

Tyvärr verkar det inte funka, Ford måste ha idkat intensiv produktutveckling under Sierrans sista år. Det för bli en hemmagjord lösning i stället.

IMG_23161_zpshd7zss4y.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tillrättaläggande: Det visade sig efter en mer handgriplig studie vara exakt rätt kontaktdon, det var bara själva backljuskontakten som haft sådan separationsångest att den lämnat kvar en lite bit av sig själv i kontaktdonet. Med den lilla gynnaren ur vägen satt det som en smäck.
Ack, dessa livets små glädjeämnen..

IMG_23301_zps0zi80idl.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...