Jump to content

Rengöringsmedel klinkers i garage


Frena

Recommended Posts

Hej,

Behöver lite tips på något bra och starkt rengöringsmedel för att rengöra/våttorka klinkersen på garagegolvet. Det händer ju att man spiller lite, bilen läcker osv osv.

Testade Nitors grovrent, men funkade inte bättre än Ajax.

Tips?

Link to comment
Share on other sites

Finns ju tyvärr inga herrejösses medel kvar för oss konsumenter, men jag brukar blanda vanlig Yes med T-röd och lite vatten, doseringen får man prova sig fram beroende på underlag men det är två hyggliga fettlösare som har hjälpt mig iaf.

Annars om du har nån städfirma typ ISS som håller till i industrimiljö, de brukar kunna tipsa.........

Sent from my iPad using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Alfanol HD grön funkar bra tycker jag, till det mesta faktiskt. Dock starkt alkaliskt så det tar även färg.

Skulle det vara rent olje spill så brukar jag ta lite lacknafta på en trasa och torka bort först.

Mitt förra garage golv var lackat med ljust grå två komp färg. Förstårdes dock när jag var igång med plastning. Slarvigt

Slarvigt igen!

Glömde att detta fins hos Mekonomen och AD-center.

Tillvärkare Strövelskemi i kristianstad hette dom förr kan ha bytt namn.

Säljes även av Marisol eller maritec då till den maritima sidan, och heter nogot annat.

Edited by PeerO
Link to comment
Share on other sites

Tack för tipsen. Det är som Mattias säger, alla kraftiga medel har försvunnit för vanliga konsumenter. Får dra lite i mina kontakter och se om jag hittar något bra för industrigolv.

Testar med ovanstående tips också :)

Link to comment
Share on other sites

Swedol's kraftschampo är en av mina personliga favoriter sedan jag fick tips här på forat. Borde inte det funka?

Du läser mina tankar, satt faktiskt o tänkte på det precis. Får testa det med!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...