Jump to content

Svenska bil/motortidningar


kengren

Recommended Posts

I hela mitt liv så har jag köpt olika bil och motortidningar. Här kommer det en fråga! Hur kan det komma sig att tidning efter tidning år ut och år in bara visar upp bilbyggen som är ”uppmålade” och ”pimpade” . När inte underlaget i Sverige räcker till så vänder man sig till USA och i en del fall Norge och Finland. Vad beror det på att inte våra hembyggda bilar finns med i svenska tidningar. Varför erkänns inte denna bilform? SFRO och Trafikverket har trots detta godkänt våra amatörbyggda fordon. Att ha reportage om bilar som aldrig skulle klara av Svensk Bilprovning tycker jag är dålig stil.

kenneth

ps tacka vet jag vårat forum - här hittar jag likasinnade ds

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Jag var ju med på SVT's biltokig, dock ingen tidning, men ett reklamfönster för vår sort. Tror att vi själva är hindret för vår egen framgång genom att inte bjuda på oss själva och ta in andra på våra tillställningar. Jag har varit och kört med Fordklubben och WV Gti klubben, Opelklubben och Alfaklubben och alla tycker att det är skitkul att vi är med. Varför är vi så självkära att ingen annan får vara med? Ju fler desto roligare eller?

Om vi bjuder kommer vi uppmärksammas och komma med i tidningar...

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...