Jump to content

Dash 2 frågor


Magoo

Recommended Posts

Hejsan gott folk.

Jag har en fråga till er som är bevandrade i Race Technologys Dash 2.

Intuitivt är inte det första ordet jag tänker på när jag sitter och försöker få ordning på denna manick.

Jag har fått fart på det mesta förutom att få dashen att presentera aktuella värden från mitt ECU.

Problemet jag har är att den endast presenterar värden från stunden då dashen spänningssätts. Oavsett hur mycket jag kör så uppdateras inte värden som ECU'n skickar.

Tittar jag i Live monitor så ser jag att ecu interfacet fungerar för där ser man aktuella värden för motorn.

Finns det någon inställning någonstans som gör att man stänger av uppdateringen av data?

Edited by Magoo
Link to comment
Share on other sites

Magnus har du den vanliga dash-2an eller pro varianten?

Hur har ni gjort med hastighetsgivaren? Jag hade tänkt att nyttja orginal uttag på växellåda med elektrisk givare som för övrigt funkade fint på min autometer. Detta skulle vara smidigast för mig att få fart på.

RT's dash 2 är tämligen begränsad (känns som mycket med den är lite outvecklad).

Med givare i orginal uttag i växellådan ( med puls inställt till max 12 000) så kan jag få bilen att göra över 500 km/h genom att putta den :banghead:

Edited by Magoo
Link to comment
Share on other sites

Magnus har du den vanliga dash-2an eller pro varianten?

Hur har ni gjort med hastighetsgivaren? Jag hade tänkt att nyttja orginal uttag på växellåda med elektrisk givare som för övrigt funkade fint på min autometer. Detta skulle vara smidigast för mig att få fart på.

RT's dash 2 är tämligen begränsad (känns som mycket med den är lite outvecklad).

Med givare i orginal uttag i växellådan ( med puls inställt till max 12 000) så kan jag få bilen att göra över 500 km/h genom att putta den :banghead:

Jag körde med en hall givare på kardan till att börja med , men fick alltid !?! störningar över 120kph ( motor styr läser samma givare och där är signalen inte störd) så nu är det GPS speed direkt i displayen

Link to comment
Share on other sites

Jag kör Dash 4 Pro, men jag fick inte in infon från VEMS ecu'n till min DL1:a och vidare till dash'n utan att programmera om interfacet. Hittade info om det på deras forum och kontaktade dem.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Efter otaliga mail fram å tillbaka med tillhörande tester lutar det åt att jag måste skicka tillbaka dash-2an med interfacekabel till Race Technology.

Allt skall visst vara korrekt men dashen läser bara in dataström under uppstarten (av dashen).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...