Jump to content

Drivaxlar ford Sierra lsd


Pe3r

Recommended Posts

Hej, håller på att byta ut min diff mot en lsd med bultade knutar. Har tripod axlar i dagsläget.

Till min fråga nu, vilka drivaxlar använder ni? Kan har knutar och axlar tillhörande lsd diffen, men dom knutarna passar inte mina gamla axlar.har Nav ifrån

trummbromsar.

Tacksam för svar

Mvh Per

Link to comment
Share on other sites

Jag har yttre knutar för trumbromsar. Det finns olika varianter av sierra axlar, men just dom som är 27mm fungerar med yttre knutar för trummor och inre bultade från scorpio.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jag har yttre knutar för trumbromsar. Det finns olika varianter av sierra axlar, men just dom som är 27mm fungerar med yttre knutar för trummor och inre bultade från scorpio.

Är 27 mm axlarna från början ifrån trummor eller skivor! Jag har 27 mm axlar och knutarna passar men kan inte låsa den på axeln

Mvh Per

Link to comment
Share on other sites

Kommer tyvärr inte ihåg om dom kommer från trum eller skivbromsar, men troligtvis trumbromsar. Det låter som den enda skillnaden på våra uppsättningar är att jag har scorpio inre knutar (vilket jag vill minnas krävdes för att få ihop det) och du har sierra. Jag tror att scorpio 100mm inre knutar löser dina problem.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Jag har en 7,5tums viskodiff från Scorpio med tillhörande axlar och de passar ihop med trumbromsarna från Sierra.

Höll på att leta ihjäl mig innan jag förstod, jag trodde man var tvungen att byta den yttre axeln utanför knuten men det passar som sagt ändå.

 

 

Skickat från min iPad med Tapatalk

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...