Jump to content

Dalslandstur nu till helgen


mbx

Recommended Posts

Innan det blir dags att ställa in bilen i garaget inför vintern, har Jonny och jag pratat om att åka en tur i Dalsland.

Intressekoll om fler vill hänga med nu på lördag (26/9) eller söndag (27/9).

Start hemma hos Jonny Thomsen (Bäsingebo 730, Frändefors)
En kort garagevisning där en Radical (High Cost) står. Sen drar vi iväg på en yster tur på kurviga Dalslandvägar.

Längd kan anpassas efter vad Ni tycker. Lunch någonstans utefter vägen.
Om vi börjar genom att hålla oss mitt i Dalsland och sen drar oss västerut så kanske turen slutar någonstans runt Munkedal.

Dvs motorväg ner till GBG för dom som ska åt det hållet eller Hjärtumvägen kanske.

Samling Bäsingebo 11.00.
Lunch 13.00
Munkedal 15.00?

Jonny och Mikael

Link to comment
Share on other sites

Får besök av grabben från Norge på fredag och lördag och ska sen jobba i Norge på söndag, men om det blir som så att ni åker på lördag skulle jag gärna haka på några mil i alla fall.

Bullaren - Munkedal, kanske?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Blir småvägar via Brålanda och Dals Rostock till Håverud. Vidare mot Dals-Långed Över fjället. Sen en liten omväg mot Bäckefors. Västerut på småvägar mot Rölanda, sen söderut mot Uddevalla. Får se vad Brax säger först. Kanske är väl långt för honom.

Link to comment
Share on other sites

Blir småvägar via Brålanda och Dals Rostock till Håverud. Vidare mot Dals-Långed Över fjället. Sen en liten omväg mot Bäckefors. Västerut på småvägar mot Rölanda, sen söderut mot Uddevalla. Får se vad Brax säger först. Kanske är väl långt för honom.

Ok, tänkte hänga på om ni skulle blågrönan söderut från Bullaren till Munkedal, men vi kan väl ta det till våren. Ställer bort bilen nu på söndag - får se om jag kör en liten sväng i morgon.

Link to comment
Share on other sites

Tråkigt, men nu är det slut för i år.

Blev ju inget Dalslandsåkande för mig på lördag, dock en Bullaren-Tanum-Grebbestad sväng med grabben bakom ratten och i dag avslutade frugan och jag säsongen med några riktigt sköna mil i Sotenäs; Hunnebostrand, Soteknalen, Smögen..... i morgon ställs leksaken av så man fick passa på att njuta.

Nu får man "låtsasåka" i källargaraget ett halvår, kanske sy en cabbe ............. och besiktiga.

Hur var första sommaren med Seven?

Säg såhär; frugan och jag har åkt hoj i minst 10 år. Jag garanterar att våran Seven har gått mer denna ena sommaren än vad alla våra hojar har gjort på dessa 10 år.

post-4757-0-59182200-1443556749_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

:(

Vi får köra mer nästa år då vi är några som finns i din närhet, trollhättan ,brastad ,vänersborg och grästorp bla.

J

Absolut!

En grej jag tycker vi borde göra är att "arrangera" en körning till Rudskogen i Norge i samband med en NM tävling i racing där uppe.

I Norge kör man ju även Locostklass så det finns mycket roligt att kolla på. Historisk och GT finns också med, dessutom hade dom i år egen "finbilsparkering" vilket gjorde att frugan och jag betalde endast 100 spänn för èntre och parkering. Billigt och kul men en liten sportsvangsmässa på samma gång.

Sen måste man jo köra blågröna vägen for att komma til Rudskogen - inte precis någon nackdel.

Det blir nästa sommar - nu är det höst ........ :( !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...