Jump to content

Westfield Lotus Eleven Replika


kengren

Recommended Posts

Fick lite mera bilder från säljaren och blev inte mindre sugen av det.

Högsta budet innan fredag denna veckan får den.

Köpte på mig en trimmad Kent motor här nyligen och tyckte kanske den skulle funka, men ser ju på 11'an at det är BMC motor som gäller.

Jag kanske får lyfta motorn ur min Minor eller rent av köpa på mig mera grejer ............ eller låta bli att köpa något alls, vilket kanske vore det smartaste!?

Kan någon där ute vara snäll och komma med ett jättebra skäl att inte köpa den även om priset är rätt - ett argument jag liksom tror på själv och som övertygar mig om att det är riktigt idiotiskt att köpa en sådan.

Kom då bara ihåg att Westfield nu gör en begränsad upplaga av nya Eleven kit - pris från 9.999:- pund!!!

Jaja, vi får se vart priset hamnar på fredag. Hoppas någon bjuder massor - långt över vad jag skulle vilja betala .... då kommer det säkert kännas mycket bättre.

Link to comment
Share on other sites

Sorry, det finns ingen anledning att inte köpa den! :-)

Hörru du ....... det var väl inte svaret jag bad om, eller?

Nu ser jag ju att herr Lundgren som fakstiskt var den som tipsade om denna bil själv bor i Sundsvall. Ett av mina bekymmer är ju självklart att få hämtat den, satt den på en lastbil eller på något vis få den söderut. Jag måste om jag nu köper den få tag på någon som ställer upp der uppe. Javisst, du Lundgren :P !

Det är ju trots allt 800 kilometer från Munkedal till Sundsvall och jag har för mig att det är ungefär lika långt att köra hem igjen också.

Nja, senaste jag hörde från säljaren var att priset krupit över 40 strecket - fortfarande långt kvar till 9.999.- pund och ett par dagar kvar till fredag.

Ingen andra än Jonas som vet svaret??????? :banghead:

Link to comment
Share on other sites

Hörru du ....... det var väl inte svaret jag bad om, eller?

Nu ser jag ju att herr Lundgren som fakstiskt var den som tipsade om denna bil själv bor i Sundsvall. Ett av mina bekymmer är ju självklart att få hämtat den, satt den på en lastbil eller på något vis få den söderut. Jag måste om jag nu köper den få tag på någon som ställer upp der uppe. Javisst, du Lundgren :P !

Det är ju trots allt 800 kilometer från Munkedal till Sundsvall och jag har för mig att det är ungefär lika långt att köra hem igjen också.

Nja, senaste jag hörde från säljaren var att priset krupit över 40 strecket - fortfarande långt kvar till 9.999.- pund och ett par dagar kvar till fredag.

Ingen andra än Jonas som vet svaret??????? :banghead:

Hej Vidar

Jag bor ju i Sundsvall så här har du inga problem med mat och boende om du slår till. Jag är pensionär och har all tid i världen så nog skall jag hjälpa dig. Nästa torsdag skall jag till Stockholm men kommer åter på söndag. Hör av dig om du behöver hjälp.

kenneth

Link to comment
Share on other sites

Du måste erkänna att du har kollat flera gånger på annonsen nu . Du har säkert bilden klar i ditt huvud hur den ska se ut när den är klar . Du vet redan vilken färg och vilka fälgar du ska ha . Du har redan planer med den bilen och om du inte köper den kommer du att ångra dig som fa...., du kommer att gå omkring och vara sur och grinig ett bra tag så ja Jonas har rätt : Sorry, det finns ingen anledning att inte köpa den! :) :) :) :)

Link to comment
Share on other sites

Hej Vidar

Jag bor ju i Sundsvall så här har du inga problem med mat och boende om du slår till. Jag är pensionär och har all tid i världen så nog skall jag hjälpa dig. Nästa torsdag skall jag till Stockholm men kommer åter på söndag. Hör av dig om du behöver hjälp.

Kenneth

Vad snällt.

Skrev det väl mest som ett skämt eftersom jag tyckte du förtjänade ett "straff" för att gett mig dessa ideer :w00t2: .

Jag vet jag borde låta bli men man är ju lite konstig.

Sitter just nu på et hotel i Oslo vilket jag gör på kvällarna halva veckan så inte finns det tid över, men ................shit, jag återkommer!

Link to comment
Share on other sites

Du måste erkänna att du har kollat flera gånger på annonsen nu . Du har säkert bilden klar i ditt huvud hur den ska se ut när den är klar . Du vet redan vilken färg och vilka fälgar du ska ha . Du har redan planer med den bilen och om du inte köper den kommer du att ångra dig som fa...., du kommer att gå omkring och vara sur och grinig ett bra tag så ja Jonas har rätt : Sorry, det finns ingen anledning att inte köpa den! :) :) :) :)

Ringde just på en trimmad 1275 maskin i Norge ....................... om jag har planerna klara? Nej inte alls.

Vet ni - senare, ja kanske redan nu i kväll ska jag berätta för er hur sjukligt impulsstyrd man kan vara när det gäller bilar - därför vet jag också att jag kommer ångra mig om jag INTE KÖPER den och jag kommer ångra mig OM JAG KÖPER DEN.

Link to comment
Share on other sites

Ringde just på en trimmad 1275 maskin i Norge ....................... om jag har planerna klara? Nej inte alls.

Vet ni - senare, ja kanske redan nu i kväll ska jag berätta för er hur sjukligt impulsstyrd man kan vara när det gäller bilar - därför vet jag också att jag kommer ångra mig om jag INTE KÖPER den och jag kommer ångra mig OM JAG KÖPER DEN.

Varför skulle du ha det bättre än oss andra :) :) Det är många som har ångest efter det dagliga Blocket bläddrandet :) :)

Link to comment
Share on other sites

Varför skulle du ha det bättre än oss andra :) :) Det är många som har ångest efter det dagliga Blocket bläddrandet :) :)

Här kommer ett annat projekt som ligger ute på Blocket. Säljs i närheten av Sundsvall. Kolla länken http://www.blocket.se/vasternorrland/Mystiskt_fyrhjulsdrivet_och_midjestyrt_fordon_62642799.htm?ca=4&w=1LOCOST i alla fall

kenneth

Link to comment
Share on other sites

Konstigt det där, att när man hittar något som man är sugen på så är det alltid 100mil hemifrån....

Jag har saglat lite över denna: http://www.blocket.se/vasternorrland/Vw_Volksrod_62635453.htm?ca=23_3&w=3&last=1

Du kan kanske ta med den till mig när du ändå hämtar din Eleven :-)

Link to comment
Share on other sites

Världen är mycket liten. När jag för några månader var på en återvinningsstation här i Sundsvall så hade jag med mig pojkarnas gamla trehjuling för att slänga. Då kom en yngre man fram till mig och frågade om han inte kunde få trehjulingen för han skulle vilja ha den på sin hotrod. Han fick trehjulingen och jag berättade för sönerna och barnbarnen om vad som hade hänt med deras trehjuling. Jag har inte sett den i Sundsvall men vad ser jag då i den annons som Jonas har länkat till. Där är den. Skall mejla säljaren och be att få bilderna.

kenneth

Link to comment
Share on other sites

Bygg ett eget masuo...museum menar jag :eclipsee_steering:

J

Tack. Det var just kommentaren jag behövde ......... Mausoleum!!!!!!

Nej, den där tävlingen som går ut på att ha mest prylar när man dör kanske inte är så viktig. Jag låter 11an gå till någon annan som säkert kommer uppskatta den mer än vad jag kommer göra och lugnar mig på bilfronten ett tag.

Kanske jag istället ska plocka fram Alachi framvagnskitet, Wilwood bromsarna, Pinto motorn med hojförgasarna och den engelska Ford balaxeln, ta mig en vecka semester elller två ock bygga vidare på vår 59a Anglia?

Någon som sett den där gamla PV rallybilen på Blocket? Cool vagn. Ock Volksroden med Kenneths trehjuling? Kung!

Nej, det är som du antyder, Sorin ....... och det finns säker ett namn på våran diagnos?!

La några bud på en schysst Jagga Xjs cabbe på PS i dag .............. man måste ju hänga med!

Link to comment
Share on other sites

Har varit i kontakt med VolksRoden´s ägare och mycket riktigt det var barnens trehjuling. Han lovade att mejla över bild 1 och 2 som finns i annonsen. Första bilden är från 1980 då den var ny och äldste sonen fick den.

Untitled-1166_zpsdpdeykw8.jpg

Den andra bilden är från 2013 när den används av 2 barnbarn.

IMG_3159_zpsowww7ik6.jpg

Nu får jag vänta in bilderna och eventuellt göra en förstoring till garaget

kenneth

Link to comment
Share on other sites

Själv hade jag nog ekerfälgar vill jag minnas. Det måste har varit en Roadster för den hade inget flak, men det fixade farsan med hammare, såg och lite virke.

Syrran är några år yngre och jag vill minnas hon hade en kanske lite tidigare variant av Sundsvalls-pickup'en.

Hur i hela friden kom du på tanken att slänga den på soptippen??? Själv köpte jag en -60 tals trampbil (i plåt) nyligen - ska ha den i vardagsrummen med en blomkruka i - Merca 190 SL tror jag det ska föreställa.

Den som kan sina trampbilar ser självklart att det rör sig om en Giordani från Bologna ......... (tack Google, för jag hade ingen aning).

post-4757-0-62839200-1442827108_thumb.jpg

Edited by Gulf62
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...