Jump to content

BEC motorpaket SÅLT


fege

Recommended Posts

Då jag eventuellt har chans på ett drömprojekt tänkte jag lägga ut en intressekoll på det motorpaket jag hade tänkt uppdatera sjuan med i vinter. Följande finns:

- Honda CBR1000RR 2008 motor komplett med insug, luftburk, startmotor osv (ej ECU).

- Eftermarknadsbox (ECU) till sprutet med tillhörande program. Det är en Ignijet med autotunefunktion och allt annat man kan tänka sig programvara finns också...

- Glasfibergjutning till luftburken för att kunna vända den 180 grader och ta luften framifrån

- CNC-fräst alu sump från ab-performance

- Medbringare för att ansluta utgående axel till kardan

- CNC-fräst alu anslutning till original bränslepump. Denna svetsas i tanken och bildar catchtank/pumpfäste i ett.

- Bränslepump

- Kabelhärva från motorcykeln

- Instrumentering från motorcykeln

- Sierra 3.14 diff (ej bromsad)

Som sagt en ganska komplett BEC- drivlina.

Som sagt är detta en intressekoll så hör av er om ni är sugna så får vi se var vi landar. Det är delar för runt 25 500:-

Pris 19 000:-

Edited by fege
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

He, he! Just nu läggs de på hög... Det kommer att bli ett lååååångtidsprojekt med dubbla antalet cylindrar och ca dubbel vikt mot nuvarande BEC-smäck. Mycket hänger på vilka bitar som går att hitta till rätt pengar men det blir sportvagnsreplika från typ -64 till -70 där Lola T70 MkIIIB står överst på listan.

post-621-0-32846500-1449665796_thumb.jpg

Edited by fege
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

"I've never driven something as adictive as this car". Fege, det är bara till att handla på sig en! :)

P.S. Men du, den där låter som om den har ett 180-graders grenrör? Är du säker på att det inte är ett sådant på den????

Link to comment
Share on other sites

Var tvungen att surfa lite. :)

Här är en T70 från donnington som inte har 180-graders avgas trots att det finns gott om plats:

DSC_0157.jpg

Och här en en GT40 med 180 graders avgas:

2009-gt40-mk1-engine.jpg

Det är inte för inte som 180-graders avgas kallas för "Bundle of snakes". :)

Som Audiofil lägger jag min röst på att du skall ha ett 180-graders oavsett vad/om du bygger. Man får ju ståpäls av det där råa "riktigt elaka" ljudet som 180-gradarn framkallar. Synd att det inte går att få till något liknande på en fyrcylindrig Duratec. :D

Link to comment
Share on other sites

"I've never driven something as adictive as this car". Fege, det är bara till att handla på sig en! :)

P.S. Men du, den där låter som om den har ett 180-graders grenrör? Är du säker på att det inte är ett sådant på den????

Synd att prislappen på en Broadley är ca 250 000 pund bara.... Får bli ett "locost-alternativ. :)

Tror det är tändföljden på Ford vs Cheva som gör att det låter liknande. Ford tror jag tänder en cylinderbank i taget ( 1234 - 5678 ) medans Cheva tänder varannan höger resp vänster bank ( 1357 - 2468 ) . Är inte så påläst om dessa rovor så jag kan vara ute och cylka också... Har i alla fall inte sett någon T70 med 180-graders system.

Edited by fege
Link to comment
Share on other sites

Det var gött ljud i den! :wub:

Cheva leverar en hel hög fina crate-varianter på LS, finns det samma från Ford? Någon go hel alu-sak med dubbla överliggande och ganska högt komp, en lätt liten sak som närmar sig 100BHP/l.... Har Ford någon sådan som crate engine?

Link to comment
Share on other sites

De hade ju riktigt trevliga saker! Både "crate engine control"-kit och finfina motorer. Tyvärr skeppar de inte till SWE, men det är uppenbart att Ford också har en del läckert på hyllan för hugade spekulanter med rätt skeppningsadress. :)

Link to comment
Share on other sites

Japp, det finns mycket fina lådmotorer från flera leverantörer. Både Ford och Cheva. Helst vill jag har alu och insprutning så LS ligger högst på listan!

Var ett tag inne på Toyota/Lexus 1uz-fe men den är dyr att trimma om man vill över 280-300 hk (och det vill man säkert :) ). Då är alternativet turbo eller komplessor men jag vill inte överladda utan jag vill ha 8 trattar bakom nacken. Ford verkar genenrellt något dyrare än cheva men om det blir GT40 finns det väl inget alternativ eller vad säger du heralue... :icon_oops: Spöstraff och stupstock på närmsta torg om man åker Cheva i GT40 eller.... :)

Vi får se var detta landar helt enkelt.

Tack för all trevlig inspiration ni postar förresten!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...