Jump to content

Injektorer?


Recommended Posts

Hej

Hög Ohm eller låg Ohm? vad är skillnaden? är någon bättre än den andra? Vad skiljer EV1, EV6 och EV14 injektorer? :image018:

Var får man tag i typ 500-650 cc spridare till bra pris? Sitter de på bilar man kan hitta på skroten?

Skall vara till min Duratec med VEMS.

Får snurren :blink: av detta, har ni någon rekommendation?

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Högohm är lättare att driva. Vet inte hur vems klarar av lågohms (utan resistorer emellan).

Lågohms ska väl öppna lite snabbare, men "alla" produktionsbilar har högohm.

EVx är olika fysiska (inkl kontakter) utörande.

http://lib.americanmuscle.com/files/techguides/Is-Your-Mustang-Starving-for-Fuel-(79-13)/ford-mustang-fuel-injector-body-styles-guide-01.jpg

Stora vanliga original är volvos "grönisar" från V70R t.ex.

Volvo nr: 92 02 100
Bosch nr: 0280 155 968
420-427cc @3 bar
465,2cc @3,8 bar

Dodge srt-4 steg 1 brukar gå för 1500:- för fyra. De är på 577cc.

http://www.ebay.com/itm/Siemens-Deka-577cc-min-fuel-injectors-Neon-SRT-4-mopar-stage1-55lb-hr-ev6-used-/231190728359?hash=item35d40a8ea7&vxp=mtr

Men många säljer 630cc siemens för ungefär samma pengar.

Link to comment
Share on other sites

Jag började köra med lågohms utan resistor då VEMS ska klara det. Men det var skitsvårt att mappa med det.

Min mappkille sa att jag skulle koppla in resistorer innan spridarna och då svarade sprutet på mappningen.

Så tipset är att gå på högohm från början.

Link to comment
Share on other sites

OK tack

HögOhm blir det och klart att E85 kan vara aktuellt efter ett tag men 400 kommer jag aldrig att nå men strax under 300 med kompressor kan väl vara drömmålet. då borde Siemens 875cc vara bra. Rickard var hittar man såna till vettiga pengar?

Eller, då jag kommer ha dubbla spridar rader kan man gå på 8 spridare med lägre cc men nå samma mål? eller blir det ineffektivt att köra så? tex 8 volvo grönisar?

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Jag köpte från denna säljaren:

http://www.ebay.com/itm/Siemens-Deka-80lb-EV1-High-Impedance-Fuel-Injector-4-/261312191519?hash=item3cd76b9c1f

Står 835 cc (80 lb/h) i annonsen, men det är vid 2,7 bars bränsletryck.

Längre ner står 84.32 lb/hr @ 43.5psi

Jag köpte 8 och sålde 4 :)

Link to comment
Share on other sites

BJP race säljer Deka 875cc till bra pris!med 875cc är inga problem med tomgången, däremot bottnar jag mina på 4bar tryck e85 o 370hp , ligger på ca 90-95 duty på spridarna

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ok så en 044 pump är det man skall ha till då? Och tips på bra BTR? Gissar att de båda går att hitta som Kina kopior.

Ebay?

/Fredrik

Edited by vedde
Link to comment
Share on other sites

Ok så en 044 pump är det man skall ha till då? Och tips på bra BTR? Gissar att de båda går att hitta som Kina kopior.

Ebay?

/Fredrik

Vad skall du köra med för fuelrail, original Duratec?

Ett tips på en fin ställbar bränsle regulator är den som sitter på DOHC motorn typ Sierra, jag

kör med den på Zetec motorn passa rakt av :thumbsup: Det sitter ett lite täcklock över insexskruven

som man justerar bränsle trycket.

//Nisse

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...