Jump to content

Kostnad för blästring och lackering av ram /Skåne


Jonas

Recommended Posts

Hur mycket har ni som fått blästrat och lackat era ramar fått betala?

Jag har fått pris på 8500-10000:- (antagligen närmre 10000:-) för att få blästrat bort den dåligt sittande pulverlacken och få ramen lackad med våtlack (zink epoxy + grundfärg + "top" färg). Och lösa delar (a-armar, pedaler, bakre navhållare osv.) pulverlackade.

(Skulle tro att bortblästring av pulverlacker står för en betydande del av kostnaden)

Jag är rätt säker på att dom kommer göra ett bra jobb men priset känns lite saftigt, eller?

Någon som har tips på bra blästrare/lackerare med "bra" pris i NV Skåne?

Edited by Jonas
Link to comment
Share on other sites

Finns ett företag utanför asmundtorp som heter guneverken som har gjort jobb åt mig och farsan genom åren. Vi har varit nöjda. Stället ser rätt rörigt och skitigt ut, men resultatet har varit bra. Hur dom är idag kan jag inte svara på.

Finns även häljarps industrilack, där jag lämnade in 4 fälgar som jag blev jättenöjd med. Det är nog en 7-8 år sedan, om det är lika bra idag eller om dom gör liknande jobb vet jag ej.

Man kan ju kolla med dom iaf.

Link to comment
Share on other sites

Tackar,



Guneverken verkar ju ha pysslat med bilar för enl deras hemsida, ska kolla hur mycket dom vill ha.



Någon som använt Industrilack i Landskrona och är nöjda?

Link to comment
Share on other sites

Nu är ju inte Malmö NV-Skåne, men jag fick mitt chassi + bärarmar blästrat och våtlackat av Ahnelövs i Malmö för 3000, vill minnas det var kontant betalning om jag uttrycker mig så. Grymt bra resultat!

Link to comment
Share on other sites

Glanex i Mörarp blästrade och lackade min ram, visserligen för ett antal år sen.... tror jag betalde strax under 3000kr inklusive en burk med 2-komp bättringsfärg (1/2 liter + härdare)

Link to comment
Share on other sites

Jag hade gärna använt Glanex, har använt dom tidigare och alltid varit nöjd.

Hade det inte varit för priset så hade jag lämnat till dom, 8500-10000:- för samma jobb som andra säger 3000-5000:-

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 5 months later...

Jodå, bra pris och bra resultat.

Ingen utställningsfinish, men det hade jag inte förväntat mig heller. Förutsättningarna var inte dom bästa, med befintlig pulverlack som skulle bort osv...

När jag hämtat det såg jag att det var väldigt "knottrigt" på vissa delar av chassiet, men dom var väldigt tillmötesgående, jag körde tillbaka det till dom så dom kunde matta ner och lägga på ett lager till.

Han svor lite och muttrade om att han inte skulle tagit på sig jobbet från början vid ett par tillfälle, vet inte riktig om det bara tillhörde jargongen eller om han menade det :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...