Jump to content

Signaler från Trionic (T5)?


Martin

Recommended Posts

Skulle som vinterprojekt vilja göra en adapter som kopplas till CAN på min T5 och serieport på mitt instrument (Race Technologys DASH2).

Har någon koll på CAN-signalerna från en T5?

I Trionic 5 dokumentet står det en del om vilka signaler som finns men vad jag kan se inget om hur man läser ut dem eller om de är broadcast.

De är bara angivna med namn så inget om deras adress.

Har någon lite mer koll på detta? Finns det någon dokumentation kring detta?

Har ingen lust att försöka köra någon slags reverse engineering även om jag nog har möjligheten om jag verkligen vill.

Link to comment
Share on other sites

Infon finns nog , enklast är nog att gå med i någon av orginal forumena där man kan komma åt källkoden till t5 suite. Finns en svensk som är ganska inblandad.

Skall se om jag kan hitta det

Och föresten det är inte ren can som på en bil utan du åker på att be om data per adress ( tror jag ) så byter man sw kan det ändra sig

Får du det att funka vill jag dock köpa en ?

Link to comment
Share on other sites

Om du hittar något/någon så tar jag tacksamt emot det.

Kan mycket väl tänka mig att man läser ur en tabell som ligger i RAM på T5 genom att fråga efter värdet på väl valda adresser. Så länge det alltid går att läsa ut startadressen för detta så borde det inte innebära problem vid omprogrammering av T5. Men man måste ju starta med att veta hur tabellen ser ut....

Link to comment
Share on other sites

Om du inte redan ha login , skaffa det här

Mera tuning

http://www.trionictuning.com/forum/viewforum.php?f=3

Mera grund info

http://forum.ecuproject.com/

kontakta mattiasclaesson han har koll och bygger numera sw ( tror jag)

Det tar ibland lite tid att få download acess ( man skall visa sig seriös innan) behöver du spara något innan kan jag göra det

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...