Jump to content

Värmeskydd insida huv?


Martin

Recommended Posts

Inte helt locost men ska vara bra http://server.pure-pf.com/webshop2/index.php?id_product=88&controller=product&id_lang=7

Annars så kan man kanske se om man inte kan använda nån värmesköld från nån bil med lite modifikation. Jag vet att bmw har en typ av perforerad aluminium plåt i kardantunneln som inte väger just någonting som som verkar hålla värmen borta ganska bra. Förmodligen svår att limma fast dock.

https://i.gyazo.com/ecc8e679eeaf202c4a6a8f3725ca71e2.jpg

Link to comment
Share on other sites

Min bil är iofs inte locost men den var lite dyr.

Har ingen lust att leta delar på skroten. Betalar då hellre lite extra. Finns mig veterligen inte ens någon självplock i närheten.

Link to comment
Share on other sites

Min bil är iofs inte locost men den var lite dyr.

Har ingen lust att leta delar på skroten. Betalar då hellre lite extra. Finns mig veterligen inte ens någon självplock i närheten.

biltema

värmesköld 159 kr kan det vara något 79449

Link to comment
Share on other sites

Såg den men den måste i så fall limmas. Är ju inte självhäftande.

Framtida planer är att sätta en "riktig" värmesköld över turbon men ville ha något som var enkelt att fixa för denna säsong och göra något bättre under vintern.

Har ju en turbomössa också men på grund av hur jag klockat turbon och dragit ledningar så passar den väldigt dåligt.

Link to comment
Share on other sites

Brände sönder glasfiber (delaminerade) ovanför turbo och grenröret, när bilen stod på tomgång en halvtimme, bara skrapa bort det döda och reparera med epoxy.

Tog Biltemas värmesköld 79449 och fäste med Biltemas vita silikon (som konstigt nog) är en av de som tål mest värme, bara fylla hela baksidan med silikon, jämna ut med spackel och gnugga fast.

Kan ta en bild sen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...