Jump to content

Vedde på SVT Biltokig 9/7


vedde

Recommended Posts

Hej

Den 9/7 kommer Biltokig att sändas på SVT och då kommer det vara ett inslag om mig och min sjua. Jag försöker tala om klubben och vår niche inom bilbyggandet. Stefan Donkervoort Strand var med på inspelningen men blev bortklippt då det tydligen blev ett delat inslag med Persbrant, vad som skulle vara kul är om de kunde få in att jag spöade honom med mitt hemmabygge på Challange förra året -han körde Porsche och AMG 55.

Ni får väl hänga mig sen om det är faktafel men jag försökte framhäva klubben och vår fantastiska möjlighet att kunna bygga egna bilar.

Bra positiva kommentarer tillåtet!! :515:

/Fredrik

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1

synd att stefan inte fick va med,han har väl ett av landets finaste locostar :bowdown: (men de var väl kontrasterna dom ville åt rik/fattig) o stefans ser väl dyrare ut ?

Persbrant har ju satt en stekar tid på "ringen" tror inte han vill höra på tv att vedde med sin locost är snabbare.

positivt ? :image018:

Link to comment
Share on other sites

"spöade honom med mitt hemmabygge på Challange"

"vedde ! persbrant har köpt nytt :eclipsee_steering:"

AJJ AJJ det blev dyrt att bli ifrån körd av en sjua

Link to comment
Share on other sites

Det är rätt kul att köra med SVKG ...där det finns flera fina bilar (Ferrari 430 Scuderia, McLaren, Porsche GT3,...etc) och när man sen kommer ikapp dessa så viker dom fint åt sidan :D ....inte för att jag är sugen på närkontakt så men ok då :) ;)

Link to comment
Share on other sites

SVT 1 20:00!

Jag har inte sett den nerklippta versionen men hoppas de tar med lite om amatörbygge och klubben!

Ni får en länk till fulllängden när den visats, där är Stefan och min dotter med epa bygget med.

Link to comment
Share on other sites

Fint reportage du gjorde. Tyckte du fick det rätt bra samanfattat vad Locost handlar om. Du gjorde det bra tycker jag.

Persbrand kunde du sponsrat med en ny tshirt som inte var maläten i ryggen. Men så är det väl när pengarna går till dyra skrytbilar och kokain?

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Missade programmet på TV, men har precis kollat på avsnittet på SVTPlay. Mycket bra reportage, det gjorde du bra.

Såg min bil skymta förbi på Kullen också. :)

Link to comment
Share on other sites

Riktigt kul! Jag hade inte läst innan vad programmet skulle handla om, och så ser man plötsligt en Locost i rutan. De kunde klippt bort allt med Persbrant på dendär bilmässan, han stod ju bara i vägen hela tiden. :)

Link to comment
Share on other sites

Riktigt kul å se!

Som sagt så var Persbrandt bara i vägen under programmet.

Han gav förvisso intrycket att ha tagit sig några öl före tagning, men han verkade faktiskt intresserad på en djupare nivå än jag hade trott.

Då han dessutom visade sig ha riktigt sunda värderingar och förstod att uppskatta såväl snygga skruvskallar som rejäla däcksprofiler smälte åtminstone jag en liten aning.

Link to comment
Share on other sites

Han gav förvisso intrycket att ha tagit sig några öl före tagning, men han verkade faktiskt intresserad på en djupare nivå än jag hade trott.

Då han dessutom visade sig ha riktigt sunda värderingar och förstod att uppskatta såväl snygga skruvskallar som rejäla däcksprofiler smälte åtminstone jag en liten aning.

Håller med dig Ronny. Man kan tycka vad man vill om herr Persbrandt men när det gäller bilar verkar vi väldigt lika han och jag. Lite gott är det när någon sågar Pagani som för mycket bling. Precis vad jag tyckt i alla år! :)

Edited by fege
Link to comment
Share on other sites

Han gav förvisso intrycket att ha tagit sig några öl före tagning, men han verkade faktiskt intresserad på en djupare nivå än jag hade trott.

Då han dessutom visade sig ha riktigt sunda värderingar och förstod att uppskatta såväl snygga skruvskallar som rejäla däcksprofiler smälte åtminstone jag en liten aning.

Ja, jag håller helt med dig.

Det är nog mer entusiast i Persbrandt än vad han fått cred för. Han gör ett riktigt sympatiskt intryck. :)

Och ytterligare en verkligt fin grej är att han inte verkar vara "ytterligare en" jänkevurmare som får airtime.

Link to comment
Share on other sites

:checkeredflag:

Bra gjort !

Det tyckte jag var en lagom nördig (på ett bra sätt) beskrivning av oss.

Skratta lite för mig själv när jag såg kameran på håll filma er och ni diskutera insug och grejer man kunde meka ihop som aldrig suttit ihop förut.

Kanske lite synd de gjorde en vinkling på dyrt VS billigt men det kanske var tvisten de var ute efter .

( och så har man ju själv varit med 4 sec med orange regnställ i tv )

Link to comment
Share on other sites

Kul att se en representant från klubben vara med och visa Locost konceptet i TV. Bra Vedde!!

Förhållandevis bra motorprogram för att vara svenskt ändå måste jag säga.....

Det fick ungdomens Carl-Ingemar Perstad och Christer Glenning att kännas än mer avlägsna än tidigare...

Link to comment
Share on other sites

Tack alla för de fina orden, jag ville göra vår del av bilhobbyn lite mer känd för det är alltsomoftast V8 och jänkare som visas.

Hoppas vi får förnyat intresse på hemsidan och fler medlemmar p g a detta.

Släkt, vänner, arbetskamrater och ortsbor har gett mig tummen upp men tyngst väger såklart era insatta kommentarer - tack alla ni som bemödat er att skriva något.

/ Fredrik

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Såg avsnittet på SVTPlay nu och bra gjort Vedde! Det blir fem tummar på det :-)

Efter att ha dokumenterat så många kärringstopp i TV, så förstår jag bytet till Dyratec ;-)

Edited by Morty
Link to comment
Share on other sites

:checkeredflag:

Bra gjort !

Det tyckte jag var en lagom nördig (på ett bra sätt) beskrivning av oss.

Skratta lite för mig själv när jag såg kameran på håll filma er och ni diskutera insug och grejer man kunde meka ihop som aldrig suttit ihop förut.

Kanske lite synd de gjorde en vinkling på dyrt VS billigt men det kanske var tvisten de var ute efter .

( och så har man ju själv varit med 4 sec med orange regnställ i tv )

ja, och du åkte bakåt :lol: :lol:

Jörgen

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...