Jump to content

Liten nummerplåt ?


Recommended Posts

Jag har en liten plåt fram, det var reg bes mannen som föreslog att en liten skylt skulle fungera bättre än en stor och så fick det bli.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jag fick små skyltar både fram och bak. Fram skulle den sticka ut på sidorna så besiktningsmannen tyckte inte att det var aktuellt. En stor skylt är 52 cm bred. Bak satte jag en liten skylthållare, så det blev liten skylt även bak per automatik.

Link to comment
Share on other sites

Tror det kan vara svårt att få små skyltar i efterhand.

Ska nog bestämmas vid reg besiktning för att fungera smidigt.

(Har tidigare försökt ändra skyltstorlek på en hundkoja, men fick ge upp till slut.)

Link to comment
Share on other sites

Det finns dom som lyckats få liten skylt i efterhand. Jag vet i alla fall en som skickade in en bild på bilen med en motivering att det stack ut vassa kanter utanför noskonen iom att den är bredare än rundningen på en smal noskon. Samt att det inte såg bra ut. Några år sedan, men skyltarna har ju inte blivit mindre sedan dess..

Link to comment
Share on other sites

Min känsla är att om man besiktigar bilen hos någon som intresserar sig och förstår denna typ av bil så blir det mycket enklare.

T.ex så gjorde jag min registreringsbesiktning hos http://www.ystadbilbesiktning.se/(sjukt att åka så långt men var smidigt att få tid och mkt bra bemötande) ...dom sa " du vill väl ha små skyltar och så fixar vi en slutsiffra 5-6" utan att ens påtala det.

Link to comment
Share on other sites

Dom flesta som kan regbesikta våran typ av fordon kan också se till att du får den skylt som passar, sen så är det ju faktiskt så att det är du som är fordonstillverkaren och bestämmer vilken typ av skylt som ska passa till fordonet :D

Jörgen

Link to comment
Share on other sites

Här kommer måtten: "Den mindre ordinarie registreringsskylten, så kallade USA-skylt, med måttet 300 x 110 mm har hittills utfärdats i begränsad omfattning. Begränsningar kommer att kvarstå men det blir enklare att få den mindre registreringsskylten, vid till exempel ombyggnation av fordon." Informationen är tagen på sidan http://www.transportstyrelsen.se/sv/Press/Pressmeddelanden/Nytt-utseende-pa-Sveriges-registreringsskyltar/

kenneth

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1

Vad spelar de för roll vad man har för reg plåt på bilen stor eller liten? Har inte ängat detta en tanke på alla bilar man ägt...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...