Jump to content

Körtillfällen


rickepumpen

Recommended Posts

Om man har en locost byggd för racing ( modsport ) vad har man då för möjligheter till körning förutom tävlingarna? Jag är medlem i Hyllinge ms så träningsdagarna där är självklara men sen då om man vill köra mer? Trackday är väl bara för gatreggat precis som time attack? Andra banor och klubbar än Knutstorp har jag faktiskt ingen koll på hur de gör så lite information kanske?

Richard

Link to comment
Share on other sites

Bohlin har ordnat trackday på Gelleråsen fyra-fem gånger i år,senast igår där man kan köra med gat och racebil. Där har du även Onsdagsträning som kräver vagnbok och licens. Kolla www.karlskogamotorstadion.se

Link to comment
Share on other sites

Tack för svaren Christer och Jari!

Det lilla jag har tittat på körningar på andra banor så verkar gatreggade ha det lättare med körningar vilket inte är så konstigt egentligen.

Har tittat på Sturup och där är körningar nästan varje helg över sommaren. En våt dröm är Nurburgring men det är olösligt om man ska köpa in sig när klubbar hyr banan för en dag. Har sett priser på 10000kr för att få vara med och då ska man dessutom både dit och hem. Där har gatreggat en klar fördel med turistkörningarna.. Sen å andra sidan, hur ofta är man i Tyskland med leksaken? Lite måste man ju drömma ibland. :-)

Svenska banor är det som gäller så har nån mer något förslag på körningar?

Richard

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Använd rejsa.nu kalendern. Sortera på racebilar så får du fram en massa olika event, bla träningstillfällen. Sviestad, Eskilstuna, Mantorp mfl har speciella träningsdagar för racebilar.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...