Jump to content

Saker som EJ är seven , tråd eller ej ?


LUPUS

Recommended Posts

Har halkat in på ett project som EJ är seven och därmed tycker jag inte att det egentligen skall nämnas i trådar här MEN.... det kommer dock att bli ett amatör bygge och vissa delar kanske kan va kul att dela ändå då det lika gärna kunde varit seven relaterat

Så frågan lyder ...... Skall vi lägga andra amatör bygge trådar här ?? ja är kluven, tycker egentligen klart NEJ men samtidigt är det ju ett bra "fora"

Vart går vår gräns ? saker inpirerade av seven (finns många här och tycker jag är helt ok om "andan" är rätt) , saker som efter 5-10 öl kan anses vara seven eller bara är intressanta.

Skall man hård dra det stämmer det inget vidare med klubbens stadgar.

Skulle vi riskera att varenda snart varenda ombyggd -a-trakor dyker upp här med frågor ( det var lite så för en massa år sedan ett kort tag)

Någon som tycker något ?

:thumbsdown: :doh: :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Det finns säkert delade känslor där.. Personligen tycker jag att det kan tillföra lite färg,bara andan är rätt. Och det finns säkert bra anledningar till varför några icke seven bilbyggare valt att presentera sina byggen här. Bra betyg för forumet. Möjligen en rubrik för övriga byggen? Tror att det blir självsanerande om man inte kommenterar sånt som inte passar in alls.

Christer J

Link to comment
Share on other sites

Varför inte . Vi har Ktm-Mickes projekt och vi har Projekt Binky som många tror jag följer med intresse . Det är alltid kull med annorlunda och vågade projekt .

Jag röstar för :)

Link to comment
Share on other sites

Frågan har varit uppe tidigare och då såg vi inga problem att byggen med rätt anda har egna trådar och så länge inte dessa tar överhand. Finns det beröringspunkter med Locost så funkar det bra för mig och ofta hittar man ju idéer i helt andra typer av byggen.

Skulle det sedan bli ett problem att massa icke-locost fordon såsom a-traktorer etc dyker upp så kan det innebära att förändringar och moderering sker.

Jag är intresserad av ditt bygge lupus och tror en del lösningar går att överföra till en sjua.

Link to comment
Share on other sites

Skönt att opinionen är åt det hållet :) Beslutade att mitt eget tänk var så mycket i "locost-andan" att det här jag skulle landa, även om det inte är sjua.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...