Jump to content

fjädrar sökes


Jörgen

Recommended Posts

Jag har 2 st på 120 lbs 255 l.ånga 48mm inv 1,9tum inv. lite för långa ser jag nu. prisep skulle inte vara så högt

kan tyvärr bara ha max 230mm långa ,men tack ändå :thumbsup:

Jörgen

Link to comment
Share on other sites

Jag kör 200 lbs som är för hårda, när jag en gång i tiden beställde hos roadster så ville jag ha 110 lbs men han skickade

200 istället och det krånglade med byte så jag brydde mig inte.

Åkt med dessa nu i 5 säsonger och tröttnat, sen nu i vinter har jag flyttat fram motorn 40 mm och höjt den 20mm för att få

oljetråget jämns med ramen ,har slagit i detta flera ggr nu vid körning och tjälskott :banghead: men tröttnade.

Fjäderkonstansten framräknades när jag vägt bilen ofjädrat fram resp bak ( efter slutbes) och då med en hertz som jag valde att köra med ,fram 1,8hz och bak 2.0hz. med min viktfördelning på 56%bak o 44% fram så skulle jag ha 250lbs fram o 110lbs bak .

Eftersom jag har för hårda fjädrar bak så har balansen inte varit bra utan framfjädrarna har inte klarat

av detta utan är för mjuka vid inspirerad körning och håller då inte emot tillräckligt, justera dämpningen har hjälpt lite men inte tillräckligt utan bilen uppför sig inte konsekvent.

För att få en någorlunda bra färd är dämparna(GAZ) satta fram på 10 klick in och bak helt släppta :(

Fram har bilen varit lite för mjuk som sagt och för hård bak och nu vid motorförändringen så behöver jag 350lbs fram och 150lbs bak,har vägt om bilen så dessa värdet ska stämma bättre.

fjädern bak kan vara max 225mm lång.

Tack ändå Christer

Jörgen

Edited by Jörgen
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...