Jump to content

Banåka auto24 ring Estland o imola june 13


Guest micke r1

Recommended Posts

Guest micke r1

Jag har räknat med att åka på imola den 13 juni,o fått ett ok från "westerman motorsport" att de är ok att vi får va med o åka.

Men de är inte skrivet i sten o jag är öppen för andra förslag !

Borde va hyffsat lätt o sälja in en banträff hos resten av familjen där de är varmt med lite sol o bad ?
Tror man kan få till nåt till en kostnad som inte är högre än nån träff ! där man får bara titta på är andra har kul ?

Finns de nåt intresse ?

Edited by micke r1
Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1

Ok ! Jag har inte lagt nån " budget" o inte gjort de nån gg ,kommer att köra nån tävling/träff som verkar kul.

Var har du för planer ?

Edit : såg att Ni skulle samarbeta lite med andra klubbar :)

Jag köpte några skärmar från en tysk firma !o ställde en fråga som privat person om vi får va med o köra med dom, fick ett positivt svar omg .

Kan kan bli hur bra som helst om locost sweden ställer samma fråga :)

:racesmile: :racesmile:

Edited by micke r1
Link to comment
Share on other sites

Det blir Falkenberg 23/4, Rudskogen 6/5, Kinnekulle 15/5, Kinnekulle med Locost i början av augusti, Falkenberg 24/9. Eventuellt blir det ett par sprintrace i Rattmuffen Cup (klubblävling inom SVKG) och en tur till Danmark med familjen och renovering av trädgård. Finns lite att hugga tag i... :)/>

Edited by fege
Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1

KUL ! kör svgk 60 minutes tävlingen än ? kul tävlings form som skulle passa locost träffen :racesmile:/

(har en andra plats 2007) i Rodsport A vore skoj o fått nåt ädlare :thumbsup:

Edited by micke r1
Link to comment
Share on other sites

Japp, de kör den i samband med det sk. Bankalaset 15/5. 13-14/5 håller de en förarutbildning med SBF licens och avslutar med körning för alla inkl 60-minutes för de som vill.

Här är reglerna för de som är intresserade: http://svkg.se/uploads/dokument/Bankalas_60%20minutes%20praktiskt.pdf

SVKG är mycket aktiva och har en touringsektion och en tävlingssektion som anordnar div träffar och bankörningar. Vintertid kör vi filmkvällar i bilsportens tecken samt lite intressanta studiebesök. Kanske något som kan passa Locost Sweden också?

Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1

najs !

Ja dom har kul träffar har åkt med dom några gg o några av dom har vart med till finland :racesmile:

En bec smeck seger skulle sitta fint,tror du vi kan grejja det ?

Link to comment
Share on other sites

Jag kan vara intresserad. Eller snarare jag är alltid intresserad av att köra, men det måste dock passa med resten av livet.

Imola är ju en fantastisk bana, det är 220 mil dit, tar ca ett dygn. Inte så mycket "värre" än till ringen, som jag också skulle vilja stanna vid i så fall.

På schemat i år står en tredagars roadtrip till Norge, trollstigen, örnvägen och hem igen. Tänkte göra en tråd om det när jag bestämt vilken helg.

Har även funderat på att ta färjan till Estland och köra http://www.auto24ring.ee, open track dayticket 50 euro.

Sedan skall det köras så mycket tid och plånbok medger går på de svenska banorna.

Locost klubben körde ju på Eskilstuna banan för ett antal år sedan, innan jag hade en sjua. Varför inte köra mer där?

Jag kommer bla köra deras time attack kvällar. "Run what you brung" tema, inga klasser. Vi körde alla tävlingar där 2014

med en Boxster S och det var riktigt skoj.

Det finns även planer för SPA och titta på formel 1.

Edited by MickeJ
Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1

Jag åker gärna till Estland o kör,va där o rekade i sommras

Tror jag hade 14 mil dit ! 4 mil till kapellskär, sen ca 10 mil från den gammla ryska atomubåts basen paldiski till pernu :)/>/>

o är de väder så är playan pernu i klass med mallis

De är ju så nära o enkelt att spontant åka dit när de är väder,bara man har lite dagar o välja på ! är de nåt du kommer titta på o servera till oss ?

pizzerian i paldiski (2 estniska tjejer som bakar) är i värdsklass o gillar man rysk 60 tals arkitektur finns de mycket att se på

i stan :)/>

post-3782-0-61672500-1425720458_thumb.jpg

sälar kan man åxå få syna på nära håll :lol:

Edited by micke r1
Link to comment
Share on other sites

Ligger i semesterförhandlingar, men Italien är ett av mina mål för sommaren. semestertur och ev se på någon båttävling söderöver eller Imola, eller både och. Så får man väl hyra plats i MickeR1s skåp på hemvägen om det går omkull..

Fått nys om två små stugor 500 meter från Gotland ring, Estland är ju nära. Finland känns också nära..

Tävling lockar, men det får bli nästa sommar.

Christer

Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1

De fina med svgk,s 60 minutes är att alla kan va med o tävla ,man behöver inte ha den snabbaste bilen för att evt vinna. :thumbsup:

Lite rävspel kan nog förekomma med in rapporterade tider :racesmile:

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Jo jag har funderat på att sätta ihop en enkel inbjudan där jag listar:

Datum

Ban info

Samlingsplats

Färja, avgångstider

Hotell

Föreslår en middags tillställning

Kontaktar banan innan bokningar

En kostnads uppställning.

Med den inbjudan som guide är det upp till alla och en var att boka färja och hotell.

Väl på plats är det rejsbanans track day regler. Pay and drive. Enkelt och bra.

//Micael

Link to comment
Share on other sites

Aagghh. Jag vill också köra mer på bana för det är ju så kul. Jag suger på det men det är skitskoj ändå. Imola blir nog inte iår, Estland och Finland låter närmare, billigare (dålig budget) och lika skoj. Gänget här ÄR skoj att åka med.

Jag skall fightas för att få åka med.

Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1

Per ! man måste ju börja nån stans o spåna lite.

O nu tar ju micke j tag i detta o kollar lite tider o priser

Jo jag har funderat på att sätta ihop en enkel inbjudan där jag listar

Bra va :lol:

Du kan få ett sms sen där de står "ska du med till estland o köra"

Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1

Om vi lägger nån tusing på färjan till estland för "bara en dag på banan" kanske vi ska stanna nån dag till o ta en tur med sjuorna o se oss omkring lite. ?

Kanske ska man skita släp o jox o ta sjuan dit ?

Parkering för dragbilen/släp går nog fixa i åkersberga/kappelskär /norrtälje eller nåt sånt ?

Link to comment
Share on other sites

Eller åka vidare till Bikernieki i riga när vi ändå är där ?

De gäller nog att hålla sig på de svarta laugh.gif

Påminner om en dokumentär om racing från 50-60 talet.. Jordhögarna på Botniaring är ju ingenting mot detta.. Avstår nog den banan om vi lämnar släpen hemma..

Link to comment
Share on other sites

najs !

Ja dom har kul träffar har åkt med dom några gg o några av dom har vart med till finland :racesmile:/>

En bec smeck seger skulle sitta fint,tror du vi kan grejja det ?

Detta hade jag missat. Hade inte tänkt köra 60-minutes i år men om du kan ordna en plats till dig så hakar jag på (förutsatt att det inte regnar...). Kan eventuellt skaka fram en BEC-smeck till! :racesmile:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest micke r1

dubbel kollat med westerman glömde o fråga vad de kostar. :image018:

Jag sa att jag kommer :banana:

Hello Michael,

Of course you can just show up and race with us! Our Italian events are open track days, not official SMRC races. Because of this, it would be no problem for you to show up with what you are planning to bring, and just start racing with us.

I will make sure to give you more information on Imola from Joachim once I get in touch with him.

Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1

Du är ju så het på gröten ! kör alla :heyjoe67_ferrari: o spara in på kläder till ungarna o frugan o köp konserver på Ö o B .......osv :racesmile:

Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1

vi skulle kunna fylla bilarna med callamata oliver som vi sedan säljer med god vinst på blocket o på så sätt dryga ut reskassan ?

Är dom dessutom imola rullade några var då pratar vi proffit :helmet: :helmet:

Edited by micke r1
Link to comment
Share on other sites

Imolaoliver säljes på Rejsa :D Jag har 210 liter bagageutrymme.. kan bli bra! (Kalamataoliverna kommer ifrån Grekland)

Nja, det var väl inte bara ekonomin, utan även bilen som ska hålla ihop till den 13:e i såfall. Har två bandagar inbokade innan dess.

Plus en testkörning för en (eventuell) konbanekörning som jag tänkt fixa. Väntar bara på däcken så kommer mer info om det.

Räknar man 80 liter soppa per träff och ungefär 3 mm gummi så kommer jag ner till Imola för samma peng. Bara returresan som kostar. OM det behövs.

Edited by Christer J
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Shit va den gick!!!

Ändrade planer för sommaren, jag kan nog hänga på det mesta som jag har råd med i bankörningsväg. Ändrade familjeförhållanden gör att det plötsligt blev lite mindre måsten i kalendern, dock inte Imola.

Estland är jag på och ev Finland.

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1

Imola är min dröm o åka på,de är ju en bit att åka förstår att funkar för så många ! Men om jag fattat rätt så är de iaf för min del att bara dyka upp,o de är nog inga problem om de blir nån till ? Angående Estland så skulle micke j kolla på de o återkomma med ett förslag ? Finland o mo i rana kan åxå va intressant om nån tar tag i detta

Link to comment
Share on other sites

Mo i Rana har ju öppet för allmänheten om det inte är bokat. 150nok för 3 varv. En vanlig trackday blir 50 - 100 varv om man kör alla pass på 20-30 min för 1000-2500 kr i sverige. 4500 kr för 90 varv om man inte kan skaffa nåt Grupp köp. Rimligt?

http://www.acr.no/

man kan ju kolla vad sommarträffen betyder tex.

Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1

4500 är inte ok ! o 3 tre varv när man åkt så långt känns inte så bra.

Men de måste väl finnas nån träff man kan åka på alt om man kan bli ett gäng o hyra den ?

Link to comment
Share on other sites

200 mil TOR till ACR, baggis. Passar det in i mitt för tillfället rätt fullbokade liv, så tycker jag att detta skulle vara förbannat skoj.

Link to comment
Share on other sites

Min säsong har tyvärr blivit lite stympad av flytt, veckopendling osv. Inte alls vad jag hade tänkt mig för några månader sedan.

Kommer antagligen inte kunna komma iväg på så många turer som jag hoppats.

ARC, skulle kanske kunna fungera v28 för mig.

Estland sitter löst till för mig just nu. Vet inte om jag kommer kunna få till den resan, tyvärr...

Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1

Trist men så kan de bli ibland :)jag har räknat lite på resan till imola den kommer till fullo finansieras av att jag spar på div utgifter bla sbf licensen/sma/kostnaden för div klubbar/vagnbok bes mm mm allt detta ger ju iaf inget mervärde..

Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1

:) bokade precis efter kollat ett tag flyg o hyr bil till resten av familjen som inte får plats i " bygghäcken" ner till Italien. 3 personer T.O.R Skavsta--> Bologna inkl hyr bil 4500 ;) vill man så kan man......

Link to comment
Share on other sites

Kanon Micke! Önskar er en riktigt bra upplevelse där nere. Omgivningen är ganska varierande och se till att ta nån tur runtomkring ute på landsbygden också.

Helt riktigt att sätta upp mål och jobba för att nå dit. Inte helt omöjligt att det kommer ner ett par åskådare..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest micke r1

Lite drygt 2 veckor i nnan vi åker på en roadtrip genom europa med bygg bil o sjua :banana:

Tysken har inte leverarat några gat puckar än (avon zzr),som de ser ut så får michelin slicksen ( fjolårets ) bli gat däck i italien o yokahama slicksen bli imola gummi.

:racesmile: :racesmile:

no problem for you to show up with what you are planning to bring, and just start racing with us.

Tror att cealm mdf hade fått en infarkt redan innan träffen börjat med dessa regler ! körkortet sma sbf licensen bilprovnings papprerna mm mm lämmnar jag hemma :banana: :banana:

Link to comment
Share on other sites

Kanon :thumbsup: , då anordnar du träffen på kullen i sommar när det kan va så lätt :D ;) ,Jocke blir nog glad när du anmäler ditt intresse.

Vi kommer och kör :racesmile: .

Jörgen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...



×
×
  • Create New...