Jump to content

Var tog alla vägen ?


Guest micke r1

Recommended Posts

Guest micke r1

Dom ,Drev på utvecklingen framåt ?

Bosse, patrik Ekman,triggerhappy,nicklas,kimmen,lydig ,mdf

De fixades lite kul träffar mm mm o va lite framtids tro då ...........

Vad har har hänt ?

Link to comment
Share on other sites

Undrar samma sak som Micke!

Jag har tidigare ifrågasatt om det här forumet bara handlar om att bygga och att i vissa fall bara skriva en massa tramsiga inlägg.

Kan det vara så att dom som blir färdiga och tycker att 7an är till för att köra lämnar Locostsweden för mer passande forum och klubbar?

Jag förstår att familj, jobb, ekonomi, tid osv varierar, men när man inte får gensvar från mer än ett par när man letar fram möjligheter så sviker drivet och engagemanget och man väljer att köra eget race.

Micke har ju varit med och arrangerat flera träffar och resor, men klubben? verkar ha hittat Graalen, Kinnekulle. Inget annat eller ytterligare verkar existera.

Sitter det nån stel paragrafryttare i styrningen som egentligen inte vill att man ska köra bilarna och ha banträffar???

Synd, för det är trots allt efter att tagit beslutet att bygga min drömbil jag hittade hit, och till er som inte är färdiga ännu kan jag bara säga: Bygg färdigt, för det är bland de roligaste bilarna som finns att köra skiten ur!

Christer J

Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1

Vi har ju försökt med klubben o fixat lite kul träffar,men ingen har ju nappat ? ( vet inte de beror på att "ledningen" har dissat dessa träffar)

Eller om pris bilden vart fel ?

Vi har ju inga " medlems pengar o bränna" men vi gjort detta på ideell basis o inget vinstintresse o ingen !!!! vill åka med ?

Christer o jag åker iaf till imola o har lite skoj i sommar :lol:/>/>

Edited by micke r1
Link to comment
Share on other sites

Ja?

Heralue, förklara för mig och övriga medlemmar vad syftet med klubben är då..

Om det finns större intresse för annat än Sevenbilar, byggande och användandet av dessa så kommer min medemsavgift för 2016 att hamna i någon annan klubb, så får du också betala resan själv.. Vad menar du egentligen?

Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1

christer jag sponsrar dig på resan ner till italien ,jag har köpt en "BYGGHÄCK" Reanult master volym skåp där får vi in två sjuor :lol:/>/>

Bjussar du på en pizza så är vi kvitt :lol:/>/>

Trist att "ledningen" anklagar dig för trams inlägg tycker jag :516:/>

Edited by micke r1
Link to comment
Share on other sites

Tjena "gubbs",

Det låter som ni har missnöje på klubben. Närmast är ju årsmötet där vi träffas IRL men varken Christer eller Micke anmälda, eller missar jag något. Vore inte det bäst att träffa styrelsen och övriga intresserade klubbmedlemmar att diskutera detta?!

Mvh Joacim

Link to comment
Share on other sites

Har just haft ett telefonsamtal med en del av ledningen.. Vilket inte kom helt oväntat för att man vill diskutera vissa saker utanför forumet.

Jag jobbar just den helgen mötet är, så jag kan inte komma IRL, därav utebliven anmälan.

Däremot finns det väl inga hinder att ha en öppen diskussion via forumet? Det finns ju ett medlemsforum där bara medlemmarna har insyn. Skillnaden blir ju förstås att det blir förseningar bland åsikter och kommentarer, men ändå en möjlighet att göra sin talan hörd. Sverige är nästan 160 mil långt fågelvägen och alla kan inte komma på ett årsmöte en viss dag.

Min avsikt med inläggen ovan är för att väcka en diskussion, få fram de bubblande åsikterna som finns.

Så... Upp till er i styrelsen nu, törs ni öppna en tråd i medlemsforumet där vi alla kan prata öppet inför mötet om en vecka?

Link to comment
Share on other sites

Så... Upp till er i styrelsen nu, törs ni öppna en tråd i medlemsforumet där vi alla kan prata öppet inför mötet om en vecka?

Tjena Christer,

Synd att du inte kan komma på årsmötet och kankse skall vi tänka om och försöka hålla det virtuellt (t.ex. Skype) i framtiden.

Jag vet att vissa diskussioner via mail eller forum inte funkar medan ett telefonsamtal löser biffen på några minuter. Detta är baserat på mina erfarenheter från AB Volvo där jag jobbar och jag är säkerligen inte ensam.

Vad du menar med att "vi i styrelsen skall lägga upp i forumet" vet jag inte, men vore klart enklare att DU uttrycker dina åsikter där och vad du vill se för ändringar (konstruktiv kritik), klart och tydligt. Fram med de bubblande åsikterna!

Sen föreslår jag att du och styrelsen (eller relevanta) har ett samtal via Skype så du kan presentera dina åsikter bättre.

Skype funkar där man har internet, till och med oljeriggarna har det väl ;)

Det jag vill säga är att slänga ur sig allt för hård kritik på ett skrivet språk utan en riktig motpart blir oftast fel.

Jag kan lova att alla i styrelsen har ett stort intresse i att klubben frodas och att medlemmarnas åsikter hanteras.

Link to comment
Share on other sites

Vi har ju försökt med klubben o fixat lite kul träffar,men ingen har ju nappat ? ( vet inte de beror på att "ledningen" har dissat dessa träffar)

Eller om pris bilden vart fel ?

Vi har ju inga " medlems pengar o bränna" men vi gjort detta på ideell basis o inget vinstintresse o ingen !!!! vill åka med ?

Christer o jag åker iaf till imola o har lite skoj i sommar laugh.gif/>/>

Hej Micke,

det är kanonbra att komma med olika ideer thumbsup.gif men då får man också vara beredd på att själv arrangera detta och

inte förvänta sig att "andra" ska hålla i eventet .

Det har inte inkommit något förslag till styrelsen hittils under åren utöver dom träffar och en 2-dagars sevenfestival som hölls

tidigare år, och dom som då kom med förslagen har också arrangerat detta själva med bistånd av klubbens "medlemspengar"

så att medlemmarna har åkt på exvis Kinnekulle till ett mycket rabatterat pris.racesmile.gif.

Så kom igen och hör av er till styrelsen med ett bra genom arbetat förslag som dom kan ta ställning till,

jag lovar att dom skulle tycka detta vore hur bra som helst smile.gif.

Mvh Jörgen

Link to comment
Share on other sites

Ja?

Heralue, förklara för mig och övriga medlemmar vad syftet med klubben är då..

Om det finns större intresse för annat än Sevenbilar, byggande och användandet av dessa så kommer min medemsavgift för 2016 att hamna i någon annan klubb, så får du också betala resan själv.. Vad menar du egentligen?

Hej Christer,

om du undrar vad syftet med klubben är kan du läsa detta ( dom reviderade stadgarna http://www.locostswe...?showtopic=6175 inlägg #2 ) om du inte redan gjort det förstås wink.gif

Där står det bra saker smile.gif

Mvh Jörgen

Edited by Jörgen
Link to comment
Share on other sites

Klubben har ju pengar att lägga på ledningsgruppens intressen. Goodwood........

En sponsrad trackday i UK hade varit en bättre "Cup of tea" för min smak

Hej Christer,

Det är inga medlemspengar som sponsrar denna resa vad jag vet blink.gif , eller vet du nåt som vi inte vet?

i så fall bör du nog berätta detta och inte komma med sådana påståenden hur som helst, för det vore mycket

intressant för oss alla att få veta i så fall.

Sen kan jag nog tänka mig att en eller annan i styrelsen kan ta illa vid sig när nåt sådant här kommer upp

om det inte finns belägg för det sad.gif.

Men som sagt vore bra om detta klargörs så det inte blir några missförstånd i framtiden.

Mvh Jörgen

Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1

Ja vart tog eld-själen bosse vägen ?

Jag vet iaf 3 st personer (som tävlar/tävlat) med sina westfield,s som Har åkt med i roadsters demo bil,o blivit imponerade av draget i hanses E85 kittade racer när han stämplade fullt på gasen/bromsen

Finns nog nån locostare som fått sammma upplevelse :lol:/>/>

Trigger,s full kittade mnr vart tog den vägen vet att den gick norröver

Ola i hallsberg byggde åxå en bec som "försvann"

O den där tommi ibert som gick ut hårt på div forum när han byggde sin dax rush hayabusa turbo, vet att den blev klar !för att sen försvinna

o den berömda xtr 2 ,som "manne gustavsson" eller va han nu hette besiktade på plats i täby

Finns säkert flera ?

men då får man också vara beredd på att själv arrangera detta och

inte förvänta sig att "andra" ska hålla i eventet .

så har de varit ! utom nu sist i finland då de va pede/open pit för alla som ville.

så även på imola i sommar,jag ska bara dubbel kolla att allt är ok innan vi åker.

Åter till "skvaller " om försvunna bilar.... :racesmile:

Edited by micke r1
Link to comment
Share on other sites

Samma problem om man ska boka tid via Skype. Alla kan inte samtidigt.

Jag har talat med flera i styrelsen, och er som jag talat med har min tillåtelse att till fullo framföra mina åsikter.

@ Christer

Om jag talar för mej själv personligen enbart, så ska jag göra mitt bästa för att försöka anpassa mej om du kommer med ett förslag på

en tid för Skype möte som passar dej Christer.

Eftersom jag hittills alltid varit den som är "host" för våra styrelsemöten så behöver jag i så fall ditt Skype "nickname". hakan(snabela)locostsweden.se

Det är som Jocke4U skriver betydligt lättare att föra en diskussion muntligt än via text, risken för missförstånd uteblir på ett helt annat sätt,

och du kan enklare förklara för oss om dina meningar ifall frågor skulle dyka upp från vår sida.

Vi har ju försökt med klubben o fixat lite kul träffar,men ingen har ju nappat ? ( vet inte de beror på att "ledningen" har dissat dessa träffar)

Eller om pris bilden vart fel ?

Vi har ju inga " medlems pengar o bränna" men vi gjort detta på ideell basis o inget vinstintresse o ingen !!!! vill åka med ?

Christer o jag åker iaf till imola o har lite skoj i sommar :lol:/>/>/>/>/>/>

Hej Micke,

det är kanonbra att komma med olika ideer thumbsup.gif men då får man också vara beredd på att själv arrangera detta och

inte förvänta sig att "andra" ska hålla i eventet .

Det har inte inkommit något förslag till styrelsen hittils under åren utöver dom träffar och en 2-dagars sevenfestival som hölls

tidigare år, och dom som då kom med förslagen har också arrangerat detta själva med bistånd av klubbens "medlemspengar"

så att medlemmarna har åkt på exvis Kinnekulle till ett mycket rabatterat pris.racesmile.gif.

Så kom igen och hör av er till styrelsen med ett bra genom arbetat förslag som dom kan ta ställning till,

jag lovar att dom skulle tycka detta vore hur bra som helst smile.gif.

Mvh Jörgen

@ micke r1

Om du hör av dej till styrelsen med förslag enligt Jörgens text ovan, för att få vår hjälp att sponsra ett event du vill driva.

Då ser vi gärna att du blir medlem i klubben först genom att betala medlemsavgiften enligt nedan:

Att bli medlem

För att bli medlem behöver man inte äga eller bygga en Locost.

Skicka bara e-post till kassorn@locostsweden.se med uppgift om namn, adress och tfn nummer.

Årsavgiften är f.n 220:- per kalenderår

Edited by Arrowsmith
Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1

Tror att de där är nåt för nån som "brinner" för klubben o bankörning .

Jag vet hur mycket jobb de är o ekonomiska risker man tar när man ska få till nåt o har dessutom gjort detta ett antal gg.

O dessutom så har dom träffarna vi fixat bla till finland gått stick i stäv mot banreglerna i locost,o jag skulle viljat se ett liknande upplägg på en evt svensk träff.

Så tack men nej tack.

Upplägget christer o jag hade sist tyckte jag va perfekt ,minimalt med risker o bara skoj.

Kanske kan enskilda medlemmar eska pengar från klubben om de är svårt o få till nåt i klubbens regi ?

tex för dom som bor för långt bort från kinekulle !

Link to comment
Share on other sites

Skitbra initiativ för att få till en förändring.

Mats och jag är valberedning och vi har lagt fram vårt förslag för 2015. Både Christer och Micke är tilltalade för jag skulle väldigt gärna se att vi fick in någon i styrelsen med mer "racing"-inriktning. Men ni hade då förhinder för att vara med och bidra. Har det ändrat sig?

Jag har inte gett upp på att få till någon med mer "racing"-inriktning i styrelsen, men som ni sett av vår tråd har Mats och jag inte direkt blivit nersprungna av medlemmar som vill sitta med i styrelsen och påverka vart vi är på väg. På grund av andra anledningar kommer Mats och jag att få göra om vårt förslag så om det mot förmodan finns en "racingknutte" som vill vara med i styrelsen så för sjuttongubbar hör av er!

Link to comment
Share on other sites

- Banregler

Micke, de nya banreglerna du vart med och gett feedback på är på g'. De kunde godkänts för någon/några veckor sedan, men vi fick ett litet omtag som det jobbas med för tillfället.

- Verksamheten i Locost MK:

Nej vi är inte enbart en bygg-klubb. Jag försöker själv påverka oss till att få mer brukande i vår gemenskap och det finns inget i våra stadgar som begränsar vare sig seven racing eller något annat seven relaterat(tex att åka till Goodwood och titta på gammelbilsracing där seven kom till) så det är bara till att vara med och påverka.

Och som jag skrev ovan, vill man vara med i styrelsen så står Mats och jag vidöppna för förslag.

Link to comment
Share on other sites

Pac ! kan inte du ta "jobbet" som ban general ?

Inför 2015 har jag planerat att ge följande fokus åt klubbarrangemang:

1. Jag och ett gäng andra planerar att skriva ihop ett förslag att lägga till den nya styrelsen inför Kinnekulle i år. Det kommer att baseras på de nya reglerna.

2. Inbjudningar till Onsdags-träffarna vid "läppstiftet" känns som en kul samlingspunkt som jag kommer att pusha så mycket jag orkar och vädret tillåter.

3. Valberedning 2016, jag kommer nog att bli sammankallande för valberedningen igen om inte Mats ändrar sig.

Tyvärr räcker inte min tid till ett djupare engagemang än så i klubben men jag tackar för förtroendet. :)

Direkt fråga till Micke och/eller Christer: Kan du tänka dig att vara med i valberedningen inför 2016? Det finns en plats över och valberedningen är ett synnerligen bra ställe att jobba med klubbens inriktning om man har intresse för det. Vi skulle då tex ihop med styrelsen 2016 jobba för att få in en "ban-general" om vi vill det(det var ungefär det jag och Mats försökte med i år men gick bet eftersom jag inte lyckades hitta någon med "racing"-inriktning som ville vara med i styrelsen. Jag tror att det beror på att jag och Mats inte jobbade "rätt", så sorry... :( )

P.S. Jag hoppas att jag inte blir lynchad på årsmötet pga att jag kommer att gör ändringar i valberedningsförslaget och är villig att göra ännu fler... :icon_oops:

Link to comment
Share on other sites

P.S. Jag hoppas att jag inte blir lynchad på årsmötet pga att jag kommer att gör ändringar i valberedningsförslaget och är villig att göra ännu fler... :icon_oops:/>

Eftersom vi lever i en värld som förändras mer och snabbare än tidigare så är man tvungen att arbeta agilt, vilket jag vet du gör så jag kommer inte stå i någon lynch-mob :D :prop:

Gillar vad Heraclitus har sagt, t.ex.

"The Only Thing That Is Constant Is Change"

"Everything changes and nothing stands still"

...etc

Link to comment
Share on other sites

Jag kan ju ha missförstått detta?

Citat från Jörgen

Hej Christer,<br style="color: rgb(28, 40, 55); font-size: 13px; line-height: 19.5px; background-color: rgb(250, 251, 252);">Det är inga medlemspengar som sponsrar denna resa vad jag vet blink.gif , eller vet du nåt som vi inte vet?<br style="color: rgb(28, 40, 55); font-size: 13px; line-height: 19.5px; background-color: rgb(250, 251, 252);">i så fall bör du nog berätta detta och inte komma med sådana påståenden hur som helst, för det vore mycket<br style="color: rgb(28, 40, 55); font-size: 13px; line-height: 19.5px; background-color: rgb(250, 251, 252);">intressant för oss alla att få veta i så fall.

Huvudsyftet med att ordna en resa är att medlemmarna ska träffas och ha kul tillsammans på ett roligt arrangemang.

Klubben kommer att bidra men på vilket sätt är inte beslutat ännu.

Huvuddelen av resan måste den enskilde stå för.

Link to comment
Share on other sites

Inför 2015 har jag planerat att ge följande fokus åt klubbarrangemang:

1. Jag och ett gäng andra planerar att skriva ihop ett förslag att lägga till den nya styrelsen inför Kinnekulle i år. Det kommer att baseras på de nya reglerna.

2. Inbjudningar till Onsdags-träffarna vid "läppstiftet" känns som en kul samlingspunkt som jag kommer att pusha så mycket jag orkar och vädret tillåter.

3. Valberedning 2016, jag kommer nog att bli sammankallande för valberedningen igen om inte Mats ändrar sig.

Tyvärr räcker inte min tid till ett djupare engagemang än så i klubben men jag tackar för förtroendet. smile.gif

Direkt fråga till Micke och/eller Christer: Kan du tänka dig att vara med i valberedningen inför 2016? Det finns en plats över och valberedningen är ett synnerligen bra ställe att jobba med klubbens inriktning om man har intresse för det. Vi skulle då tex ihop med styrelsen 2016 jobba för att få in en "ban-general" om vi vill det(det var ungefär det jag och Mats försökte med i år men gick bet eftersom jag inte lyckades hitta någon med "racing"-inriktning som ville vara med i styrelsen. Jag tror att det beror på att jag och Mats inte jobbade "rätt", så sorry... sad.gif )

P.S. Jag hoppas att jag inte blir lynchad på årsmötet pga att jag kommer att gör ändringar i valberedningsförslaget och är villig att göra ännu fler... icon_oops.gif

Det låter ju bra Pac!

Däremot så har jag tidigare frånsagt mig engagemang på grund av att jag inte haft ett 7-16 jobb, utan på korta varsel varit bortrest flera veckor åt gången och omöjligt kunna planera för sådant. I extrema fall har jag varit borta på platser där det inte går att kommunicera med annat än VHF radio.. Har inte ens kunnat planera mitt eget liv länge än någon vecka åt gången. Nu har jag bytt jobb, men fortfarande så svajar schemat och jag har fått ganska många jobberbjudanden senaste veckorna, både från mitt gamla i Norge och nya i Sverige, så hur det kommer att bli för mig vet jag inte. Jag har i dagsläget inte helt bestämt mig och har inte skrivit på nåt längre än till sista mars.

Christer.

Link to comment
Share on other sites

Det låter ju bra Pac!

javisst! 2015 kommer att bli riktigt roligt! :D

Jag har i dagsläget inte helt bestämt mig och...

Valberednings-arbetet går egentligen i två faser:

- Kontinuerligt under året snackar man med medlemmar för att kolla vad de tycker och försöker finna nya kandidater för styrelsejobbet.

- Ungefär i November strålar valberedningen samman(telefon eller mail) och snackar lite om vad som hänt under året samt vilka positioner som skall ersättas(vi följer stadgarna....) i denna fasen börjar "valberedningsarbetet" dvs nu skall det skapas ett förslag på ny styrelse, Vi delar upp jobbet att kontakta gamla och potentiella styrelse/revisors/valberednings kandidater

- När väl årsmötet är utlyst är det dags att enas(görs genom att någon lägger förslag och de andra reagerar på det) sedan publiceras förslaget och vi börjar från början.

Det är inget tidskrävande jobb och all kommunikation sker oftast via mail eller PM. Så, om man ändå är ute oh rör sig på klubbevent så skulle jag säga att det är kanske 10h extra jobb. Låter inte allt för betungande va? ;)

Christer, även om du känner att du nog inte har tid så kommer du och jag att stöta samman på diverse event i sommar(= möjliga 5 min avstämningstidpunkter) och du täcker en annan del av landet än jag och Mats, jag skulle uppskatta att få jobba lite med dig. Så fundera på det. :)

Link to comment
Share on other sites

Eftersom vi lever i en värld som förändras mer och snabbare än tidigare så är man tvungen att arbeta agilt, vilket jag vet du gör så jag kommer inte stå i någon lynch-mob :D :prop:/>

Tack för din support Jocke! :)

Både Mats och jag gör så gott vi kan och hoppas att det duger för klubbens medlemmar. Om inte så ställer jag omgående min plats i valberedningen till förfogande och hoppas att vi hittar någon som klubbmedlemmarna tycker funkar bättre. :)

Och så lite OT: Jag jobbar just nu i en "riktig" Agil organisation, det är skithäftigt! :racesmile:

Link to comment
Share on other sites

Jag kan ju ha missförstått detta?

Citat från Jörgen

Hej Christer,<br style="color: rgb(28, 40, 55); font-size: 13px; line-height: 19.5px; background-color: rgb(250, 251, 252);">Det är inga medlemspengar som sponsrar denna resa vad jag vet blink.gif , eller vet du nåt som vi inte vet?<br style="color: rgb(28, 40, 55); font-size: 13px; line-height: 19.5px; background-color: rgb(250, 251, 252);">i så fall bör du nog berätta detta och inte komma med sådana påståenden hur som helst, för det vore mycket<br style="color: rgb(28, 40, 55); font-size: 13px; line-height: 19.5px; background-color: rgb(250, 251, 252);">intressant för oss alla att få veta i så fall.

Nä ,du har inte missförstått utan det är jag som missat detta inlägg icon_oops.gif , bra att du informerar mig thumbsup.gif.

Jörgen

Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1

Kom på en annat fint bygge som de rejsades med som försvann 2fast4u ferarri replika ?

Hur hittar man dessa bilar o får dom att dyka upp på körningar ,de är ju hemma byggen o dom borde ju helst åka På banor med lika sinnade (om dom nu åker med andra)

Kanske dax att göra om den otroligt trista o döda portalen till furumet o göra lite Reklam för eran banträff o andras åxå om dom är i seven anda ?

EDIT:

O lite samarbete med lite utländska klubbar Tex våra grannar i öst =mera kör tillfällen för oss o dom ?

Edited by micke r1
Link to comment
Share on other sites

Jag har gett Jari förslaget att prova ett samarbete med andra klubbar får att få till fler körtillfällen.

På andra banträffar kör man ju med väldigt blandade typer av bilar, och det har inte varit några bekymmer hittills på de träffar jag hunnit med, Kinnekulle + 4 till under förra året.

I Finland körde vi ju samtidigt som Legendbilar, MC och Formel Fordar bla. ovanpå det en massa olika bilar utan bekymmer.

Tänker vi oss bara 7or så är Mickes förslag med grannarna i öst bra, men glöm inte heller dom i Väst, Norge och Danmark. Kinnekulle ligger ju inom rimligt räckhåll för dom också, liksom Jyllandsringen, Padborg park och Rudskogen är för oss.

Link to comment
Share on other sites

Jag har gett Jari förslaget att prova ett samarbete med andra klubbar får att få till fler körtillfällen.

På andra banträffar kör man ju med väldigt blandade typer av bilar, och det har inte varit några bekymmer hittills på de träffar jag hunnit med, Kinnekulle + 4 till under förra året.

Vi lyssnade på dig, ditt förslag ingår i de nya banregelförslaget. :)
Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1

Med risk för att få några klagomåls samtal....

ÖNKSKEMÅL !

men glöm inte heller dom i Väst, Norge och Danmark. Kinnekulle ligger ju inom rimligt räckhåll för dom också

REGLER !

 Ska inneha giltigt svenskt körkort med lägst körkortsbehörighet B, alternativt, om

banledningen så tillåter, giltig licens utfärdad av SBF för klass Formel/Racing eller Historisk

FRÅGA !

Shit - såg denna tråd lite sent.

Som invandrare från Norge funderar jag bare på om det är smart att ha krav på svensk körkort och/eller SBF licens.

Vore det inte trevligt om även entusiaster från Norge och Danmark dök upp?

Nu har ju jag bytt till svensk körkort och SBF licens så det ät inget problem för mig, men det är ju kul med gäster utifrån .......... eller!?

0 +-

http://forum.locostsweden.se/index.php?showtopic=12294

Hur är tänket här ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...