Jump to content

Köpes: Locost,seven,indy...


Hultqvist

Recommended Posts

Jag har spanat ett bra tag nu och känner att det måste bli någon lättviktare till våren!

Har fastnat för MC motor tills någon övertalar mig. Helst färdig bil men kan tänka mig att färdigställa ett bygge.

Jag kommer åka lite bana men mest gata.

Ted.hultqvist@hotmail.com eller 0730-666462

Edited by Hultqvist
Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1
Har fastnat för MC motor tills någon övertalar mig

Finns nog inte så många som har såna till salu (finns en handfull av såna gatgodkända i i sverige)

Allt går ju att köpa om man har pengar,men jag skulle nog satta på en locost med saab/zetec el dyl.

Eller köpa en ban bec från uk o försöka att besikta den i sverige.....

Ska du mest åka gata är nog inte en bec nåt för dig .

Som cealm brukar säga ! "välkommen till forumet o locost klubben"

Edited by micke r1
Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1

Finns en bec på blocket ! http://www.blocket.se/landskrona/MK_Indy_Seven_ZX9R_56604392.htm?ca=11&w=3

Svalöv låter bekant,undra om de inte är Robert som säljer denna ? Han har väl ägt o sålt de mesta inom seven/radical/bec/Halvklara byggen/clubman /mm mm

Om de är han o man kan lita på en bil nasare får du själv avgöra :racesmile:

Link to comment
Share on other sites

Finns en bec på blocket ! http://www.blocket.se/landskrona/MK_Indy_Seven_ZX9R_56604392.htm?ca=11&w=3

Svalöv låter bekant,undra om de inte är Robert som säljer denna ? Han har väl ägt o sålt de mesta inom seven/radical/bec/Halvklara byggen/clubman /mm mm

Om de är han o man kan lita på en bil nasare får du själv avgöra :racesmile:/>

Tack för svaren!

Varför ingen bec på gatan?

Jag har ringt på den du länkade flera gånger samt mailat, inget svar varken på mail eller telfonen. Man kommer inte ens till någon telefonsvarare så det kunde skötts bättre av bilfirman. Det verkar vara en nystartad rörelse för de hade inte fått in första bokslutet än.

Bilen är grym som satan, jag har tyvärr 47 mil till landskrona så jag bör få kontakt med säljaren innan jag åker dit. Jag skulle gärna importera, ska ta och ringa transportstyrelsen och se vad dom har o säga.

Link to comment
Share on other sites

Robban är rätt så snabb på att svara när det gäller att sälja bilar . Har du rätt nummer ?

Här är hans privata hem nummer 0418-66 38 17

Lycka till

Edited by sorin
Link to comment
Share on other sites

Jag har spanat ett bra tag nu och känner att det måste bli någon lättviktare till våren!

Har fastnat för MC motor tills någon övertalar mig. Helst färdig bil men kan tänka mig att färdigställa ett bygge.

Jag kommer åka lite bana men mest gata.

Ted.hultqvist@hotmail.com eller 0730-666462

Funderar du på att gatregga en oreggad banbil med MC motor så är kanske Norge rätt land att söka i.

Jag köpte en Locost banbil med R1 motor där - finns gott om dom i Locostklassen som jag kanske känner är lite på väg ner(?).

Han jag köpte min utav hade 3 stycken till stående - finnes säkert något kvar.

Fördelen med dessa är att dom är riktigt utsorterade - nackdelen är att det krävs en del jobb för att regga (plocka i sär, blästra,, skaffa intyg på material, dit med en Quaife back växel, lysen, handbroms, SFRO, regga.

Dom är riktigt roliga att plåga på bana men på landsvägen skulle jag dock föredra en bilmotor.

Visst finns det massor av bilar i UK, men priset är inte lägre där än i Norge - om du ser bort i från dom riktigt billiga i England ............ dom vill du inte ha!!

Hojta gärna till så fixar jag kontakt med gubben i Norge.

Edited by Gulf62
Link to comment
Share on other sites

Varför ingen bec på gatan?

Visst funkar det med en BEC på gatan men det beror lite på hur du tänkt använda den. Villa du åka bana och bara skall du åka några rundor då och då och håller till mestadels utanför stadskärnan är de inga problem alls. Villa man glida runt i stan (varför man nu skulle vilja det.. :) ) och inte åker bana mer än någon gång per år hade jag inte valt en BEC.

Ta funderare på hur du verkligen kommer att använda bilen innan du bestämmer dig.

Link to comment
Share on other sites

Funderar du på att gatregga en oreggad banbil med MC motor så är kanske Norge rätt land att söka i.

Jag köpte en Locost banbil med R1 motor där - finns gott om dom i Locostklassen som jag kanske känner är lite på väg ner(?).

Han jag köpte min utav hade 3 stycken till stående - finnes säkert något kvar.

Fördelen med dessa är att dom är riktigt utsorterade - nackdelen är att det krävs en del jobb för att regga (plocka i sär, blästra,, skaffa intyg på material, dit med en Quaife back växel, lysen, handbroms, SFRO, regga.

Dom är riktigt roliga att plåga på bana men på landsvägen skulle jag dock föredra en bilmotor.

Visst finns det massor av bilar i UK, men priset är inte lägre där än i Norge - om du ser bort i från dom riktigt billiga i England ............ dom vill du inte ha!!

Hojta gärna till så fixar jag kontakt med gubben i Norge.

Tack för ditt svar!

Jag har inte tiden just nu att plocka ner en bil och få den registrerad. Jag vill ju åka i sommar redan =)

Jag håller tummarna för att någon vill sälja en lämlig bil till mig körklar, Går inte det så får jag kanske vända mig till Norge och acceptera en längre garagetid, men då krävs lite planering i hushållet också.

Link to comment
Share on other sites

Tack för ditt svar!

Jag har inte tiden just nu att plocka ner en bil och få den registrerad. Jag vill ju åka i sommar redan =)

Jag håller tummarna för att någon vill sälja en lämlig bil till mig körklar, Går inte det så får jag kanske vända mig till Norge och acceptera en längre garagetid, men då krävs lite planering i hushållet också.

Just det. Så resonerade jag med och sålde min BEC banbil och köpte en klar bil med bilmotor i stället.

Sanningen är att bilmotorvagnarna i dag är snabbare än BEC bilarna i Locost klassen. Nu är det ju som så att man inte får trimma hojmotorer medan det nästan är fritt fram för bilmotorer, men vridmoment betyder också en hel del på bana.

Det är hysteriskt kul att ratta en bil med hoj motor, men lite jobbigt tycker jag. Du sparar en del kilo men dagens billiga bilmotorer tror jag du får mera "bang for bucks" och mycket mer att välja på om du siktar in dig på bilmotor........... Om du dock inte hittar en körklar BEC här på forumet till bra slantar.

Passa på att köpa bil nu. Solen skiner och om en månad är det dags. Om det inte är den ultimata drömbilen du hittar så kan du ju i alla fall njuta och fortsätta drömma på samma gång i sommar - om du inte haft Seven tidigare kommer du bli biten. Jag lovar!! : :racesmile:/>/>/>

Lycka till - vad du än väljer kommer du få en rolig sommar!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Tack!

Westfield Megabusa! Hoppas på finväder i påskhelgen. Känner en kompis som är fotograf, vi ska fota lite på långfredagen så lägger jag väl upp en egen "byggtråd"

Edited by Hultqvist
Link to comment
Share on other sites

Kul.

Och ja - det blev ju bra påskväder. Själv har jag varit ute och åkt i går och i dag. Lite kyligt kanske, men vad fasan ........ det är vår och torr asfalt.

Grattis till nyförvärvet och ha det riktig roligt där ute!

Link to comment
Share on other sites

Guest micke r1

Westfield Megabusa! Hoppas på finväder i påskhelgen. Känner en kompis som är fotograf, vi ska fota lite på långfredagen så lägger jag väl upp en egen "byggtråd"

Nu är snart lång fredagen slut,ska bli kul o veta vilken megabusa du köpt ?

Finns de 4-5 st i sverige ?

Link to comment
Share on other sites

Nu är snart lång fredagen slut,ska bli kul o veta vilken megabusa du köpt ?

Finns de 4-5 st i sverige ?

kan det vara Bjarnes

den stog uppställd hos mig under vintern,och funderade sälja

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...