Jump to content

Mitsubishi Galant 4x4


Protec

Recommended Posts

Klart att du kan! ! Riv ur alltihop, fixera hela drivlinan i en fixtur, korta eller vad som nu behövs. Använd de fästpunkter som är relevanta, bygg egna ifall det krävs. Svetsa chassie runt . Jobba på i ca: 2000 timmar. Klart !!

Mvh Pär

Link to comment
Share on other sites

Har en 3000gt, och det ser likadant ut på den.

Jag skulle inte rekommendera det alls. Motor och växellåda kommer hamna riktigt långt fram. Skulle jag sätta den i min seven så skulle växellådan sticka ut på sidan och en stor knöl hamna där motorn är på andra sidan. En normalt seven utséende får du inte till iaf :) Och viktfördelningen blir knasig.

Link to comment
Share on other sites

Ja antingen så kana det finnas nåt som passar eller får man ha en adapter platta eller svetsa om svepet. Jag kör med opel xe motor och BMW vxl-låda med omsvetsat svep.

Link to comment
Share on other sites

Just det skulle jag gärna bolla lite kvickt med någon som har någorlunda kläm :)

Har precis detta som lösning men klurar på lagring vev/axel där motorn är anpassad för bussning och lådan vill ha "riktigt" lager, och hur man löser koppling/svänghjul är också något jag inte är helt klar över. Kan man kanske få bolla några mail med dig Thomas? (din PM-inbox verkar vara full)

Edited by Axly
Link to comment
Share on other sites

Man kan göra så här , mitt nästa project skall snart svetsas, är en rwd låda som absolut inte passar på motorn från början.

Kapa orginal på lämpligt ställe ( i mitt fall så lite som möjligt)

20150206_204633.jpg

Svarva en rejäl styrning i minst två lager i motorn + minst ett i låda + kapa av en orginal låda på lämpligt avstånd (rits och vinkel slip)

20150206_204553.jpg

Stoppa ihop på det avstånd som stämmer med din ingående axel + fräs av ytorna för planhet först (kan gå utan om man var mycket noga med vinkel slipen och chimsar in )

20150206_204707.jpg

Ställ allt på högkant spänn ihop det och lägg på MÖÖÖE svets --> klart

MEN många kombinationer låda motor kan redan köpas klart , tror det är att föredra om du inte har en konstig kombination

Edited by LUPUS
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...