Jump to content

Racing-spel , Race 07


Pac

Recommended Posts

Då har jag äntligen fått igång en race-simulator på datorn, det blev en Race 07-bundle från Steam därför att det finns en hel del svenska banor(STCC). Jag har precis fått igång det, kör Caterham på Falkenberg. :)

Det är risk att det går många timmar på det här... :racesmile:

Finns det någon mer som kör Race 07/WTCC/STCC/...?

Link to comment
Share on other sites

Tyvärr inte race07, kör med en lokal liga och vi lämnade den simmen till förmån för rfactor2 för några säsonger sen.

Btcc denna säsong för oss, tokigt hård och ren racing.

Rfactor2 har inga svenska banor än tyvärr, men som sim betraktat är det absolut ett generationsskifte.

Link to comment
Share on other sites

OK, tack för bra info!

Jag kör enbart för att slippa vara som en yr höna när jag kommer upp på bana irl och därmed blir de de svenska banorna ett måste. Så jag valde steam's bundle trots att de är gamla.

I kväll har jag kört Radical på Knutan. Det gick undan efter ett tag, men jag kommer inte i närheten av de verkliga tiderna. :)

Edited by Pac
Link to comment
Share on other sites

Jeg kjører også rFactor2. Det er nå kommet en ny Caterham pakke som er veldig bra :)

Når det gjelder Norske og Svenske baner så finnes alle til rFactor1, men ingen til rF2.

Det ER mulig å konvertere banene fra rF1 til rF2, men det er litt jobb per bane. For en som er litt datakyndig så regner jeg med at man bruker 30min per bane.

Hvis ikke så må man kjøre rF1 på Noridske baner.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jag har skaffat alla SimBins race simulatorer så jag hänger mer än gärna på å tar några varv nån dag/kväll. Har även några andra sim'ar dock inte rFactor.

Jag har även en ventrilo server ja brukar sätta upp vid behov om någon känner för att tjöta lite i samband med racing. :)

Link to comment
Share on other sites

Enda acceptabla ursäkten för att vuxna män sitter inne och spelar/leker dataspel istället för att köra på riktigt måste ju vara att ni sitter i era 7or i garaget med monterad ratt o pedaler i högerstolen, samt en bildskärm stående på huven eller en projektorbild på garageväggen?lam.gif

Link to comment
Share on other sites

Nu skall du inte vara avundsjuk för att vi sitter och övar banor mitt i vintern Christer. ;)

Jag har kört 40+ varv på Falkenberg idag. Dags för fika och sedan på det igen! :)

Synd att jag inte fattat hur jag skall få in kullen i spelet än... :blink:

Edited by Pac
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...