Jump to content

Byggstart Donkervoortseven


pavve

Recommended Posts

Hej alla byggare! Nu har jag byggt färdigt min verkstad så jag kan bygga i värme under vintern. Har annars gott om plats i min 600m2 verkstad men har byggt ett rum för detta ändamålet som går att värma upp under kalla vinterdagar. Efter mycket funderade och sökning på nätet ramlade jag över en bild på Donkervoort! En modell som direkt slog i hjärtat "där har vi den"! Eftersom jag inte vill ha konventionell sevenmodell så passade donkervoorten som inspiration på utseendet av bilen. Svets Esab Smachweld 250, kapsåg, pelarborrmaskin och 48m 25x25x3mm är inköpt. Har ett dilemma vilken donator jag ska välja som står på gården, Volvo 740 89a eller Passat 1.8t 97a. Tar gärna emot ideer och synpunkter på hela konceptet.

Med vänlig hälsning Pavve

post-40816-0-82334200-1417362000_thumb.jpg

post-40816-0-61190900-1417362012_thumb.jpg

post-40816-0-50958900-1417362021_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kul med ett annorlunda bygge, det skall bli kul att få se hur du tar dig framåt.

Dunkervoort använder väl Audi(VAG)? Då borde din passat passa som "hand i handske"? :)

Link to comment
Share on other sites

Kul med ett annorlunda bygge, det skall bli kul att få se hur du tar dig framåt.

Dunkervoort använder väl Audi(VAG)? Då borde din passat passa som "hand i handske"? :)/>

Vet inte vilken låda som skulle passa den!

Link to comment
Share on other sites

Donkervoort är häftig, så lycka till med bygget.

En liten fundering bara, 25x25x3? Standard här är ju 2 mm gods i rören, och du har ju normala motoralternativ. Eller är ramen tänkt att byggas annorlunda?

Kändes lite tryggare att köra med 3mm och det gör inte så mycket på vikten. Har sett fler som kör med 3mm här.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hej, även jag ska köra lite Donkervoort stuk på min Super V8. Kommer nog att göra en plugg vart det lider. Ca yttermått på mitt chassie stämmer ganska bra med Dala 7. Vi får hålla koll på trådarna smile.gif

Mvh Pär

Link to comment
Share on other sites

Hej, även jag ska köra lite Donkervoort stuk på min Super V8. Kommer nog att göra en plugg vart det lider. Ca yttermått på mitt chassie stämmer ganska bra med Dala 7. Vi får hålla koll på trådarna smile.gif

Mvh Pär

Nice! Håller på att plocka ner sevenbilen jag köpte förra veckan. Massa bra delar!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...