Jump to content

Koppling saab


rollexe

Recommended Posts

Jag ska dra rör till kopplingen på mitt mittmotorbygge och använder saab 9000 växellåda där är det hydraulisk koppling och har lite frågor kring den. Tänkte använda bromsrör en bit och avsluta med en bromsslang mot lådan från biltema då det är en bit från pedalen till växellådan. Jag var på biltema för att leta efter en slang att använda till kopplingen men hittade ingen. Jag behöver en slang med en hona på ena sidan mot lådan med gäng m12/1 och en vanlig anslutning m10/1 mot bromsrör. Finns det någon som har ett tips på sådan slang eller skulle det gå att använda dubbla slangklämmor mellan slang och utgående rör från lådan?

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Kan du inte köpa orginal kopplingsslang till 9000 då ? och sen gå på med rör?

Vanlig slang med klämmor skulle jag inte rekomendera, slangen ska vara av EPDM sort som tål bromsvätska annars

så löser slangen upp sig.

Jörgen

Link to comment
Share on other sites

Anslutningen på slavcylindern inne i växellådan är väl vanlig? Eller vänta, jag har opel slavcylinder.

Hursomhelst gick jag på slavcylindern med en vanlig M10-slang och fick M10-hona på utsidan av lådan.

http://forum.locostsweden.se/index.php?showtopic=4447&view=findpost&p=58639

Annars finns det adaptrar: http://www.ebay.com/itm/Brake-Line-Thread-Adapter-Male-M10-x-1-Inverted-Female-M12-x-1-Inverted-Seat-/390439357032?pt=Vintage_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item5ae7ffca68&vxp=mtr

Link to comment
Share on other sites

Tror att det blir en slang som Rikard visar, känns som ett billigt alternativ. Kollade på autoexperten och där tog de 345kr för slangen och då är inte resten av rören inräknade. Ska kolla på lådan som jag har lös så att det är m10 gänge där.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...