Jump to content

Crosskartritning


loop

Recommended Posts

Är sugen på att bygga en crosskart, men det verkar vara svårt att få tag på en ritning. Erland Andersson pysslar tydligen inte med crosskart längre. Nån som har en? Eller vet vart man får tag på en? En måttsatt enkel skiss är intressant också. Har man lite mått att utgå ifrån så går det att rita en egen. Men känner in te för att uppfinna hjulet igen.

/Per

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Är sugen på att bygga en crosskart, men det verkar vara svårt att få tag på en ritning. Erland Andersson pysslar tydligen inte med crosskart längre. Nån som har en? Eller vet vart man får tag på en? En måttsatt enkel skiss är intressant också. Har man lite mått att utgå ifrån så går det att rita en egen. Men känner in te för att uppfinna hjulet igen.

/Per

Här kommer en länk till Australien, Rorty-design. Denna person har tidigare sysslat med LocostSeven, gjorde den första IRA-bakvagnen(?), sysslade ett tag med hjulspindlar men fick nog av Locost-builders i England och hoppade av Sevenbilar. Har nu gått över till buggies och cross-kart. http://atkinsonracetechnology.com/

kenneth

Link to comment
Share on other sites

Det är ju buggies han bygger och inte crosskart som vi har i sverige /norge, men annars så var det fina byggen.

Jörgen B

Kolla denna länk http://www.crosskart.nu/dokument/Tekniska_regler_2010.pdf. Tekniska regler för crosskart. Kolla även denna länk http://crosskart.nu/. Personligen så tror jag man kan ta mycket matnyttigt/konstruktionsmässigt från dessa buggies

kenneth

Link to comment
Share on other sites

Har vart med och byggt några chassien förrom åren och Buggies har inte mycket likheter med Crosskarts...sad.gif

Bästa rådet om man vill bygga en crosskart för träning/tävling så gå till en bana och kolla på kartar,tyvär

är det svårt att få tag på ritningar då ingen vill dela med sig..blink.gif men om man inte ska tävla så kan manju bygga som dom i länken,

inget är omöjligt.

Jörgen B

Link to comment
Share on other sites

Har aldrig satt min satta kropp i ett sådant där bygge.Har däremot fuskat i rally och sporten för det "vackra folket" = Bilorientering.Däremot har jag en arbetskompis som ligger på ritningen och har 2 chassin.

/bengt

Link to comment
Share on other sites

Roligare än crosskart finns nog inte när det gäller grusåka med sladd

körde några sm-tävlingar för länge sedan (-01) med en beg ram som jag plocka i en Husaberg 500 i :)/>

så helt klart tycker jag att du ska bygga för tävling för de är där du säkerligen hamnar till slut

Jag va med i Falköpings MK på den tiden å jag skulle inte bli förvånad om dom inte hjälpte till att få till

nån kontakt om du hör av dej dit.

//Moberg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...