Jump to content

Westfield FW ST7


sorin

Recommended Posts

Det blev inte så mycket gjort på Westfielden på sista tiden men idag fick jag hem en servicepaket och kortare styrarmar . Precis lagom innan säsongen börjar .

IMG_3769.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Det blev inte så mycket kört med Westfielden i år och snart är säsongen slut också . Det går inte riktig som jag vill med 500 Maxi bygget och jag fick köpa mig lycklig istället . 🙂 🙂 . Det blev en Omex 600 och inlägg till plaststolarna . 

59040139667__85278F27-B30D-4F00-8932-99DF7405C362.JPG

IMG_5019.jpg

Link to comment
Share on other sites

19 minuter sedan, sorin sade:

Det blev inte så mycket kört med Westfielden i år och snart är säsongen slut också . Det går inte riktig som jag vill med 500 Maxi bygget och jag fick köpa mig lycklig istället . 🙂 🙂 . Det blev en Omex 600 och inlägg till plaststolarna . 

59040139667__85278F27-B30D-4F00-8932-99DF7405C362.JPG

IMG_5019.jpg

Tänkte på ditt 500 bygge häromdagen. Vad är det som strular?
Jävligt fint i Westfielden!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Första rundan för i år avklarad igår . Som jag har längtat . Första gången på länge jag har tankat utan att bensinpriset störde mig 🙂 🙂 Medicin för själen . 

IMG_0173.jpg

IMG_0174.jpg

IMG_0175.jpg

IMG_0178.jpg

IMG_0179.jpg

IMG_0181.jpg

IMG_0184.jpg

  • Like 8
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Inte mycket till uppdatering men . Min diff har alltid droppat lite olja så igår tänkte jag det var på tiden att fixa det . Det var inte lätt att få av alla bultarna på koppan från undersidan men med lite hjälp av Henric och bra verktyg löste sig . Olje pluggen satt som berget och det krävdes extra våld för att den av . Nu behöver jag en ny plugg . Är det nån som har en eller vet nån artnummer på Ford . Det är en Sierra/Scorpio diff    

IMG_0503.jpg

IMG_0505.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 2019-09-18 at 11:06, sorin sade:

Det blev inte så mycket kört med Westfielden i år och snart är säsongen slut också . Det går inte riktig som jag vill med 500 Maxi bygget och jag fick köpa mig lycklig istället . 🙂 🙂 . Det blev en Omex 600 och inlägg till plaststolarna . 

59040139667__85278F27-B30D-4F00-8932-99DF7405C362.JPG

IMG_5019.jpg

 

On 2019-09-18 at 11:06, sorin sade:

Det blev inte så mycket kört med Westfielden i år och snart är säsongen slut också . Det går inte riktig som jag vill med 500 Maxi bygget och jag fick köpa mig lycklig istället . 🙂 🙂 . Det blev en Omex 600 och inlägg till plaststolarna . 

59040139667__85278F27-B30D-4F00-8932-99DF7405C362.JPG

IMG_5019.jpg

Läckert! Bältena är ja lite nyfiken på, Kommer du ihåg vart du köpte? Nöjd med dem? Har du kortat dem något med tanke på infästningen till axelremmarna?
 

/Emil

Link to comment
Share on other sites

Hej Emil 

Jag köpte dem på https://rallyshop.se/fordon-invandigt/balten men jag kan inte se den modellen i deras sortiment länge. Funkar bra med minna stolar . Jag har inte behövt korta dem . Jag hade Schroth i min gamla Indy lite dyrare men tyckte att både kvalité och funktion var bättre på dem än RRS . Oavsett om du bygger hicost eller locost snåla inte med säkerheten . Kan ta mer detaljerade bilder om du behöver . 

/7 Sorin 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Läckert! Bältena är ja lite nyfiken på, Kommer du ihåg vart du köpte? Nöjd med dem? Har du kortat dem något med tanke på infästningen till axelremmarna?
 
/Emil
@emilborg - jag har samma bälten och de funkar bra om man inte behöver ändra midjan på stolar som Sorins eller mina för man kommer inte åt att släppa på dem. Nya versionen RRS är bättre och jag kan rekommendera dem från samma ställe.

Skickat från min SM-G986B via Tapatalk

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
2 minuter sedan, Fredrik Svedjefält sade:

Kändes bra va?

Är den inte T12BF godkänd🤔

Det känns bra .Tråkigt bara att den används för lite . Har inte ansökt om T12BF en men får se om det blir innan nästa besiktning . 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...



×
×
  • Create New...