Jump to content

Kylarfunderingar


Karl-arne

Recommended Posts

Har efter sommaren åter kommit ut i garaget, där hjärnsläppet blev totalt. Håller på med rördragningar för kylarvätska och turboluft till min SAAB-motor 2.0. Spelar det i praktiken någon roll om man skiftar riktning på vattnet genom kylaren, d.v.s. låter vattnet från pumpen gå till den övre ingången istället för den nedre.Skulle i så fall slippa en krånglig och osnygg rördragning alt. köpa ny kylare.Kan inte just nu komma på något katastrofartat, men som sagt hjärnan har inte varavat upp än.

Kom precis på varför det inte går. Pumpen kommer naturligtvis suga luft i topp på kylaren och motorn överhettas.

Edited by Karl-arne
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Snabb uppdatering. Fick min nya kylare idag. Köpt på ebay uk men tillverkad i Polen. Vann en internetauktion på en racingkylare till en Honda Civic, ganska liten till måtten , men min har 3 rader element och är 7 cm tjock i elementdelen. Bör räcka för mig.Denna kylare borde även passa bra i 7:or. Bäst av alltihop var att priset stannade på 920:- inklusiven frakten, oslagbart och svetsningen dessutom suverän.

post-1335-0-85954700-1415294919_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...