Jump to content

Rengöringsmedel alu?


Martin

Recommended Posts

Snart dags att göra rent ett oljetråg för omsvetsning.

Vad gör man lämpligast rent aluminium med? Vet att det är känsligt för vissa medel.

Har läst att Strovels Process AL rekommenderas men det verkar man inte hitta var som helst (i alla fall inte i Göteborg). Hade tänkt köra i diskmaskin.

Link to comment
Share on other sites

Prova med Swinto. Sånt man gör rent kastruller med.

Det finns färdiga bitar indränkta med tvålmedel. Doppa Swintokudden i vatten först.

Torka rent med T-röd. Finns på ICA-butikerna.

Edited by Tabac
Link to comment
Share on other sites

I diskmaskin kör du bara med vanligt diskmaskinsmedel. Men du bör h a gjort med borste innan :) Sedan hade jag inte stoppat in det i diskmaskinen du har i huset :)

Jag har själv en diskmaskin i verkstan. Tanken är att göra rent verktyg och annat men inte kopplat in den ännu dock.

Link to comment
Share on other sites

Martin, det är inte som vanligt schampo. Jag tror inte att det "skummar" för mycket. Du kan få lite att testa med om du vill.

Tack för erbjudandet. Hade dock själv. Minns inte när jag skaffade det men det diskuterades här på forat för en tid sedan och jag köpte mig en dunk då. Har inte diskmaskinen ännu så inte brytt mig att prova. Nu gjorde jag dock ett test och det verkar skumma sad.gif Ingen aning om det finns någon gräns för hur mycket det får/inte får skumma för att köra i maskin men placerar detta preparat en bra bit ned i kön över saker man kan prova.

Edited by Martin
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...