Jump to content

Smala framskärmar för liten radie


fordgaraget

Recommended Posts

Nu är min oldschool Locost besiktad och klar. Passar bra när det är rena tropikvärmen här i Luleå. Men jag har gått bet på en sak och det är snygga framskärmar. Verkar svårt att få tag på skärmar som passar när man kör med smala däck. Har nån bra tips på leverantör av skärmar som passar 175 eller 185 och har en radie som passar en däckshöjd på ca 550mm

Tacksam för tips

Link to comment
Share on other sites

Frågan är om Henke har skärmar för så pass liten diameter som 550mm. Men du ska helt klart kolla med honom först!

Annars kanske http://www.kitcardirect.co.uk/

Om dina däck verkligen är 185mm breda på största stället är nog deras skärmar i bredaste laget. Kör du på 185:or R-däck så blir det bra (eftersom de är bredare än 185 i verkligheten). Det är varianten märkt 13" som passar till hjul med ca 550 mm diameter.

Link to comment
Share on other sites

Seven 160 har 155/65-14 fram, R500 har 175/55-13. En vanlig S3 har 185/70-13 eller 185/60-14. Så där har du lite att jämföra med. Jag tror det är skärmar från den sistnämnda modellen jag har till 205/60-13 vilket är i bredaste laget.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vill man ha skärmar som följer däcket så kan man ta begangnade däck i lämplig storlek och gjuta skärmar inuti däcket blir skärmen försmal är det bara att bredda skärmen till önskad bredd.

De flesta däck har tyvärr någon form av mönster på insidan av däcket.. men Michelin Ivalo (vinterdäck) är nästan helt utan mönster på insidan

Det är inte svårt att gjuta plastdelar i glasfiber bara man tänker efter lite innan man börjar göra formen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...