Jump to content
Frena

MC-förgasare eller Weber?

Recommended Posts

Hej,

Köpte ju mitt projekt påbörjat, innehållandes bl.a. Zetec 2L och dubbla Weber 45or. Kan absolut inget om förgasare så jag har haft en viss oro inför optimeringen av dessa. Igår tog jag tjuren vid hornen och körde till TG Motor utanför Skurup. Han skall vara extremt vass på just Weber med.

Oron visade sig vara befarad. De två förgasarna som följt med mitt projekt var inte likadana. Den ena hade 2 progressionshål och den andra 4 om jag uppfattade allt rätt.

Han menade att den ena går att använda men inte den andra. Ja, då skulle man ju kunna köpa en ny, men nya finns bara av den spanska varianten och han hade aldrig matchat en spansk med en italiensk. Eventuellt kunde han försöka skrapa fram en begagnad vilket.

Sov lite på saken och surfade lite MC-förgasare nu på morgonen. Svårt dock att skaffa sig en uppfattning vad det kostar och vad jag skulle behöva byta ut/behålla.

Vad kostar en komplett uppsättning med insug?

Ovanpå detta kanske bränlsepump och regulator måste bytas. Kanske även tändsystemet, eller?

Vad säger expertisen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta klivet in i 2000-talet och skaffa insprutning.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta klivet in i 2000-talet och skaffa insprutning.

Nu var ju inte det ett av alternativen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det finns ju en hel del begagnade webrar till salu kolla blocket eller ebay

Har du redan insug, filter, gasreglage mm så borde detta vara det enklast och billigaste alternativet

Lars

Share this post


Link to post
Share on other sites

vilken storlek? har en kompis som funderar på att byta sina weber 45or, sitter förvisso på en volvo men kan höra med han

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jag har ett par fina 40:or till salu.

Det funkar utmärkt att ha mindre förgasare på ett lite större insug. Tvärtom funkar inte alls. :prop:

Share this post


Link to post
Share on other sites

vilken storlek? har en kompis som funderar på att byta sina weber 45or, sitter förvisso på en volvo men kan höra med han

Storlek? Weber 45 är det.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jag har ett par fina 40:or till salu.

Det funkar utmärkt att ha mindre förgasare på ett lite större insug. Tvärtom funkar inte alls. :prop:/>

Pris?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inte dyrt i alla fall.

Skicka PM o gärna några bilder. Fredrik.rena@gmail.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Han menade att den ena går att använda men inte den andra.

Kan du utveckla det lite? Vilken skulle inte gå att använda och varför?

Bara nyfiken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skicka PM o gärna några bilder. Fredrik.rena@gmail.com

Lättare om du kommer hit och kollar. Det är ju löjligt nära.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lättare om du kommer hit och kollar. Det är ju löjligt nära.

Hör av mig i veckan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan du utveckla det lite? Vilken skulle inte gå att använda och varför?

Bara nyfiken...

Jag förstod inte helt 100 men det hade nått att göra att den ena hade ett visst antal progresssionshål och den andra ett annat antal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Storlek? Weber 45 är det.

6000:- ville han ha för sina weber utan insug och länkage men, inkl olika munstycken för att kunnas bestyckas om.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Har samma tankar som du att enda alternativet är weber och så lite elektronik som möjligt.

Inte för att jag ratar elektronik och sprut men det är ett val jag gjort och det blir den vägen jag kommer att följa.

TG och KG på KG.s motor har varit väldigt bra och hjälpsamma för att lösa mina Weber problem.

Att problemen kvarstår är pga att mina kunskaper om Weber var obefintliga då jag köpte dom.

Upptekte då jag demonterade dom från insuget att man tryckt sönder hålen för tomgångs skruven. Vilket innebär att det blir väldigt svårt att justera dom. Ock dessutom mycket komplicerat att åtgärda.

En ganska vanlig skada enligt förs sig påare.

"Skall tilläggas att bilen dom satt på gick som ett skolat troll men var ju byggd för full gas i ett grus tag.

Skall man lägga 1000-1500 kr per förgasare på renovering så kan man ju överväga allternativ

Har du kollat på Kina varianten Fajs får ju två nya billigare än begagnat.

Har inte själv hittat någon bra sida med omdömen för dessa.

Om du är intresserad så har jag ett doc med bra instruktioner men det är för stort att lägga in här.

meila så sänder jag över den.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Off topic, men kan inte låta bli.

Jag träffade en kille på jobbet som hade haft en Escort med Weber 45 IDA, sänkt kompression och jävla vassa kammar. Man kunde nästan skära sig på dom nockarna! Han hade inte bromsat den men det var säkert 200 hästar i den. Originalkolvar som var nedsvarvade.

Finn fyra fel...eller fem om vi räknar in chauffören.

Edited by Christer J

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jag har kört Yamaha R1 på både Ford Pinto 2,1 l med gat-kam och GM C20XE med orginal kam, bägge på specialbyggda Bosch-tändsystem.

Generellt är upplevs webrarna som slöa/trötta och de ger heller inte samma topp-effekt som hojförgasarna(en hojförgasare på max vakum har enbart en tunn nål stickande ner i luftflödet....).

Justering av förgasarna betydligt är enklare med hojförgasarna för tack vara vakumstyrningen av klockan gör de en hel del självsjustering. Man har två munstycken som kostar ca 100:-/styck och nålhöjden att labba med. Inga dyra emulsionsrör i diverse storlekar, inga halsringar,... Så inte nog med att det är enklare att justera in dem, det är billigare också.

Webrarna väger ungefär dubbelt upp emot en R1-brygga.

Sammanfattningsvis så är hojförgasarna

- Billigare

- Flödar bättre

- Enklare att jobba med

- Lättare.

Det enda problemet man har är att få till ett vettigt insugrör. För att lösa det problemet brukar jag vända mig till Boggsbrothers i England. De kan svetsa ihop vad man än behöver och de har dunderkontakter på den engleska MC-skrotarna så de fixar precis de förgasarna du önskar för väldig rimliga pengar.

Jag tvekade en hel del innan jag satte på en R1-brygga första gången, nu är det den självklara vägen och jag kommer aldrig att befatta mig med webrar på nybyggda motorer igen! Jag betalade ca 4500:- för insug och brygga till C20XE'n nu senast. Då fick jag insug, insugsgummin, trattar och en renoverad och grundbestyckad R1-brygga. Nämnde jag att det var prisvärt att åka med hojförgasare? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jag har en del erfarenhet av mikuni hojförgasare på rally/rallycrossbilar, MC, cross och båtmotorer. (inga vanliga båtmotorer) och precis som Pac säger så har du inte spjället i vägen, så mindre förgasare flödar bättre. Men det där med nålen är inte alltid helt enkelt heller eftersom man måste ta hänsyn till formen, taperingen, efter typ av bränsle, och behov vid olika belastning, vilket på sätt och vis motsvarar kombinationen huvudmunstycke/emulsionsrören i en Weber. Det kostar mer att få till det i tid och tester med förgasare oavsett typ.

Vakumstyrningen hos R1 förgasarna gör vissa saker lite enklare. Såsom att lufttrycket kompenseras automatiskt. Men ändå bara nästan, tempen påverkar ju såklart och man ska ta i beaktande att det behövs ganska mycket mer bränsle en kall dag jämfört med en varm. Något som förgasare inte klarar utan elektriska munstycken, typ Powerjet , Ejet eller liknande.

Tänker man på att tex både Honda och Lada använde förgasare med Lambdastyrd justering en bit in på 90 talet, så bör förgasare måste ha vissa fördelar eftersom biltillverkare sent övergav tekninken.

Dessutom charmen hos ett par gott snarkande och lite personligt nysande vid kallstart, Weber DCOE eller Mikuni/Solex PHH är värt besväret.. Classy och vackert.

Insprutning gör en del saker så väldigt mycket enklare genom att man ''bara" ändrar parametrar i ett program.

Fast jag skulle nog välja R1 bryggan. (om jag inte körde Saabturbo med T5)

Inga goda råd förvirrar mindre smile.gif

Edited by Christer J

Share this post


Link to post
Share on other sites

Att få till bränsle/tändning 100% kräver att man sätter motorn i en motorbänk och spenderer åtskilliga 100 timmar. Om man kan tänka sig mindre än *100% korrekt* så kan man ta genvägar.

Hojförgasarna är optimerade för motorer som oftast är 16V, kortslagiga riktigt vassa små saker jämfört med bilmotorer. De förbränningscyklerna som hojhojförgasarna är optimerade för är det alla bilmotortrimmare strävar efter, men med större luftutbyte(läs större slagvolym och topp-effekt).

En R1-brygga kan omodifierat leverera luft/bränsle till en motor som levererar 200BHP på veven. Siktar man högre än så då räcker inte standard hojförgasare till, de klarar inte att flöda de effekterna utan att man börjar ändra dem ganska rejält.

Jag har en del erfarenhet av mikuni hojförgasare på rally/rallycrossbilar, MC, cross och båtmotorer. (inga vanliga båtmotorer) och precis som Pac säger så har du inte spjället i vägen, så mindre förgasare flödar bättre. Men det där med nålen är inte alltid helt enkelt heller eftersom man måste ta hänsyn till formen, taperingen, efter typ av bränsle, och behov vid olika belastning, vilket på sätt och vis motsvarar kombinationen huvudmunstycke/emulsionsrören i en Weber. Det kostar mer att få till det i tid och tester med förgasare oavsett typ.[/size]

Kloka ord Christer, men min erfarenhet med R1-förgasarna säger något annat. I och med att vakumstyrningen är gjord för kortslagiga, högvarvigamaskiner så är vakumloopen som skall reglera nål-läget väldigt snabb. På Både Pinto och C20XE-maskinen räcker det med att justera nål-läget + de två munstyckena(per förgasare) för att få riktigt stabila lambda-värden över hela varvtals-spannet i alla lastlägen i bil som jag kunnat åstadkomma. Men, du har säkert rätt, jag har bara inte kommit till det läget där nål-profilen påverkar.
Vakumstyrningen hos R1 förgasarna gör vissa saker lite enklare. Såsom att lufttrycket kompenseras automatiskt. Men ändå bara nästan, tempen påverkar ju såklart och man ska ta i beaktande att det behövs ganska mycket mer bränsle en kall dag jämfört med en varm. Något som förgasare inte klarar utan elektriska munstycken, typ Powerjet , Ejet eller liknande.[/size]
Klockren kommentar och helt rätt. Temperaturjustering är något som förgasare inte klarar. Det påverkar emissionerna mer än effekt/momentkurvan på en varm motor. Så på med choken för att väcka monstret, värm den och sedan har en sjua ägare inga större problem mer förutom att det komemr ut aningen mer emissioner de få milen han/hon kör.

Tänker man på att tex både Honda och Lada använde förgasare med Lambdastyrd justering en bit in på 90 talet, så bör förgasare måste ha vissa fördelar eftersom biltillverkare sent övergav tekninken.

Motorcycklar körde förgasare långt in på 2000-talet. Yamaha R1 gick till insprut i och med årsmodell 2002 på några markander och 2004(har jag för mig) så var det insprut på alla marknader.

Förgasare är billigt och enkelt jämfört med insprutning. Begränsningarna hosförgasare ligger framför allt i emissionskontroll och bränsleförbrukning, inte i att leverera motoreffekt. :) Det är här bilbyggarkonsten kommer in. Att svara på frågan "vad är det som är viktigt med just detta bygget?" kan bara bilbyggaren själv göra. Det är det svaret som avgör om man går på insprut/förgasare

Som jag redan skrev tycker jag att det är en "no brainer" om man skall ha hojförgasare eller weber/solex så länge man håller sig under/i närheten av 200BHP. R1-bryggan sopar både pris- och prestanda-mattan med weber/solex.

Dessutom charmen hos ett par gott snarkande och lite personligt nysande vid kallstart.
Förgasar/trottelbody-"snark" är STARKT beroendeframkallande! "Mer sugmotorer åt folket!!!" :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tack för alla inlägg! Det gör inte saker och ting lättare det här.

Mitt största problem är okunskapen känns det som. Fortsätter jag i Weberandan behöver jag mer eller mindre "bara" betala, då TG Motor får fixa allt för att få den att gå bra.

Jag har inga större ambitioner på att plocka ut så mycket effekt som möjligt, vill mest bara ha en bil som funkar.

Eftersom min bil i dagsläget har bromsservo, hur löser man vakuum till den?

Gällande styrningen av tändningen, visst bör jag kunna använda samma system som om jag kör med Weber?

Tips på var jag i Sverige kan få tag i en brygga till vettigt pris?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tack för alla inlägg! Det gör inte saker och ting lättare det här.

Mitt största problem är okunskapen känns det som. Fortsätter jag i Weberandan behöver jag mer eller mindre "bara" betala, då TG Motor får fixa allt för att få den att gå bra.

Ja, det låter ju onekligen enklare än att ställa förgasarna själv. Innan jag gjorde min första hojförgasarinstallation på en 2,1l Pinto hade jag kontakt med JP-motorsport. Han var välvilligt inställd och ville gärna hjälpa till med fintrimningen av förgasarna. Jag vet inte vad du åker med, men Helsingborg kanske kan funka för dig med?

Eftersom min bil i dagsläget har bromsservo, hur löser man vakuum till den?

På samma sätt som med webrar.

Gällande styrningen av tändningen, visst bör jag kunna använda samma system som om jag kör med Weber?

Ja, där är ingen skillnad. Om du har vakum på fördelaren, glöm inte att fixa vakum uttag på insuget. :)

Tips på var jag i Sverige kan få tag i en brygga till vettigt pris?

De bryggorna jag har köpt kommer från Bogs Brothers eller ebay i England. Här i Sverige hade jag vänt mig till MC-skrotarna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovanpå detta kanske bränslepump och regulator måste bytas.

Bränsletryck är ett känsligt område för hojförgasare.

På min Pinto-installation hade jag en vanlig elektrisk bränslepump och en tryckregulator. Regulatorn gick att ställa ner till 0,13 bar vilket funkade, men det är aningen högt. På min nuvarnade C20XE-installation har jag monterat en bränslepump från en motorcyckel och kör utan regulator. Det är bekymmersfritt och "safe" för nålventilerna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

På båtmotorerna körde vi 0,10 max 0,15 bar på MC förgasarna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Off topic, men kan inte låta bli.

Jag träffade en kille på jobbet som hade haft en Escort med Weber 45 IDA, sänkt kompression och jävla vassa kammar. Man kunde nästan skära sig på dom nockarna! Han hade inte bromsat den men det var säkert 200 hästar i den. Originalkolvar som var nedsvarvade.

Finn fyra fel...eller fem om vi räknar in chauffören.

45IDA är stående och får nog inte plats där

Vass kamaxel så man skär sig. då är den nog std. en vass har bredare nockar för längre öppettider

Sänkt kompression till "vassa" kammar o 200hkr.

Originalkolvar. kan ju hålla en stund. men inte nersvarvat o kompsänkt ger den effekten

Share this post


Link to post
Share on other sites

På båtmotorerna körde vi 0,10 max 0,15 bar på MC förgasarna.

Ja det gäller att hålla nere trycket så att flottörerna orkar hålla emot och ventilerna stänger. Samtidigt måste bränslesystemet kunna flöda. Jag har 2l/min om jag kopplar bort slangen från förgasarna. Det är i minsta laget, men funkar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja det gäller att hålla nere trycket så att flottörerna orkar hålla emot och ventilerna stänger. Samtidigt måste bränslesystemet kunna flöda. Jag har 2l/min om jag kopplar bort slangen från förgasarna. Det är i minsta laget, men funkar.

De motorer jag jobbade med sög i sig 25 liter på 5-6 minuter genom 4 st 38 mm förgasare. 2,9 - 3,5 millimeters huvudmunstycken :) Trycksatt tank via vevhuset.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kör med mikuni rs 38 lr 40. enkel att bestycka o skruva med, flödar mycket bättre än weber. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De motorer jag jobbade med sög i sig 25 liter på 5-6 minuter genom 4 st 38 mm förgasare. 2,9 - 3,5 millimeters huvudmunstycken :)/> Trycksatt tank via vevhuset.

Hehehe, mina 2 liter känns lite fjösigt i jämförelse... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

kör med mikuni rs 38 lr 40. enkel att bestycka o skruva med, flödar mycket bättre än weber. :)/>

Mikuni RS är riktig riktigt fina! :thumbsup:

Radical har flera varianter med RS på Haybusorna.

RS är "extraklasse" och kostar därefter i inköp jämfört med R1/GSXR/...-bryggorna. Munstyckena däremot är ofta samma, väldigt rimligt prissatta och enkla att få tag på. Ofta samma till motorcyckel, vattenskoter, Snöskoter, mopeder, ... Så det blir volymer/volymsfördelar som vida överstiger vilken bil-förgasare som helst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

På Pinton hade jag 2.1mm huvudmunstycke. Just nu kör jag med 2.0 på C20XE, men jag är inte klar med den än så det är svårt att säga var den kommer att landa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De motorer jag jobbade med sög i sig 25 liter på 5-6 minuter genom 4 st 38 mm förgasare. 2,9 - 3,5 millimeters huvudmunstycken :)/> Trycksatt tank via vevhuset.

Vad var det för vidunder , om det var bensin så 600-700hkr ca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vad var det för vidunder , om det var bensin så 600-700hkr ca.

Inga såna effekter, bara runt 200. Men på 500cc tvåtaktare, Metanol. Rossimotorn hade DellOrto 38 och VRP använde Mikuni.

Ska göra lite comeback som mekaniker i sommar smile.gif Men på en gammal König 500.

CE%20500.JPG

Edited by Christer J

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det är ett vackert konstverk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det är ett vackert konstverk.

Japp Off topic, men ändå kul. Skymtar mig själv lite här o där, men tävlingen i övrigt var väl inte så bra med krånglande tändsystem där allt byttes utan förändring hemma hos Carlo Verona, Mr VRP himself . Gul båt, 93

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tack för många bra tips och inlägg! Fantastiskt med all denna kompetens, nu har jag bestämt mig för hur jag skall göra.

Det är fantastiskt lockande med MC-förgasare, men jag känner att det är en lite större process som jag inte har tid till nu för att få bilen på vägen i år. TG Motor har skramlat fram en Weber 45a som passar ihop med en av dem jag hade. Således kommer jag köpa denna av honom. Han kommer att bestycka dem som har tror det skall vara, sedan monterar jag allt och avslutar med en runda på hans rullande landsväg.

Det kanske inte blir det sättet att få mest effekt på, men definitivt det snabbaste och jag måste ju ha några uppgraderingsmöjligheter i vinter :)

Återigen tack för alla tips!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hur har det gått här då.Lite nyfiken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hur har det gått här då.Lite nyfiken

Det har dessvärre inte hänt så mycket mer än i mitt förra inlägg. Pratade med TG Motor för 1 vecka sedan för en statusuppdatering. Då hade han svårt att få tag på delar från sin leverantör, mer än så har inte hänt.

Återkommer så fort der händer något.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu är det bra längesedan du uppdaterade.

Hur gick det hos TG?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja du, det tycker jag med, men det har hänt så mycket annat. Har inte varit i garaget på säkert två månader.

Hade lite otur med att TG hade semester och sedan hans leverantör. TG är inte heller den snabbaste människan på att fixa saker. Jag har visserligen inte själv heller haft tid men har ringt och stressat honom ett par gånger.

Det har varit bröllopsfester, "bestmanskap", fixat till min "gamla" privata bil för försäljning osv osv....tiden går när man har roligt! Och ännu roligare blir det. Igår köpte jag och min sambo nämligen ett hus så jag får eget garage med både isolering, golvvärme och klinkers! Så nu behöver man inte frysa i garaget. Det största problemet är väl egentligen att garaget är för fint att mecka i :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ha.

Mistänkte det med TG, Var hos honom I hösten 2013 och pratade om mina weber.

Det blev inget av för jag har hittat skador på mina förgasare som blir svår reparerade. Dom fans där när jag köpte dom men då hade jag ingen kunskap om weber. Så är det ibland.

Då får man Gratulera till hus med fint garage. Hoppas du får tid att utnytja det.

Peer O

Share this post


Link to post
Share on other sites

--- Det största problemet är väl egentligen att garaget är för fint att mecka ---

Kanske du kan ha sådan tur att vardagsrummet bara har en gammal sliten linoleummatta, då blir det givet att skifta rum för bilen och soffan.......

Borde inte vara något problem för sambon heller, eller?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ha.

Mistänkte det med TG, Var hos honom I hösten 2013 och pratade om mina weber.

Det blev inget av för jag har hittat skador på mina förgasare som blir svår reparerade. Dom fans där när jag köpte dom men då hade jag ingen kunskap om weber. Så är det ibland.

Då får man Gratulera till hus med fint garage. Hoppas du får tid att utnytja det.

Peer O

Ja, han är inte snabb....nu börjar jag ångra mig att det inte blev mc-förgasare....

tack!

Share this post


Link to post
Share on other sites

--- Det största problemet är väl egentligen att garaget är för fint att mecka ---

Kanske du kan ha sådan tur att vardagsrummet bara har en gammal sliten linoleummatta, då blir det givet att skifta rum för bilen och soffan.......

Borde inte vara något problem för sambon heller, eller?

Hehe, nä sån tur har jag inte. Huset är nästan helt nybyggt, men då det ligger nära det garage där jag nu har bilen så tror jag att jag bygger klart bilen där och sedan tar hem den till fina garaget :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Undrens tid är inte förbi! Förgasarna är klara. Hämtas på torsdag!

Såhär i efterhand hade det varit mkt billigare med MC-förgasare, men nu är det som det är.

Håller tummarna att det kommer gå bra med dem, framåt våren får de köras i bänk så att allt blir optimerat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kul skall bli roligt att se vad optimeringen ger.

Såhär i efterhand hade det varit mkt billigare med MC-förgasare,...
Ja, så är det nog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Så, monterade förgasarna i helgen. Bilen gick betydligt bättre på tomgång, men så fort jag gasade på som kom det avgasknallar o motorn ville inte varva upp. Börjar bli rätt less på det här med Weber, framför allt eftersom TG är så jävla långsam och att det kostar en satans massa pengar.

Vet inte riktigt var jag skall börja felsöka, tändningen? Bestyckningen? TG trodde att nuvarande bestyckning skulle funka bra som grund, men just nu känns det tveksamt.

Var rätt frustrerad igår och funderade på att sälja Weber och istället köpa MC-förgasare. Hittade ett begagnat kit på Ebay med utropspris 200 Pund. Frågan är om man skall slå till....

Vad tror ni, är det tändningen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Har du kollat tändningen med lampa? Om inte så börja med att göra det. Kändes helt klart som att det kan vara felaktig tändning.

Möjligen kanske den gick magert men det brukar hosta till och tveka mer då.

Bredbandslambdasond är otroligt bra när man ska bestycka förgasare. Oavsett om det är Weber, SU, Keihin eller någon annan typ. Försök låna en om du inte har själv. Det gör det sååå mycket enklare. Annars blir det mest en gissningstävling.

Vad sitter det för bestyckning i?

Hur många progressionshål har förgasarna? Verkar som att en vanlig åsikt är att man ska ha 5-håls till 16V motorer som t ex zetec.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...