Jump to content

kass tps på suzuki spjällhus


Recommended Posts

Det verkar som tps:en på mina fina spjällhus behöver bytas. Signalen hoppar runt en del i vissa lägen, så jag antar att kolbanan är sliten. Jag jobbar runt problemet med filtrering på signalen i megasquirt, men det blir lite fördröjning av det. Dom kommer från en GSXR750, 2002 tror jag. Ett fynd på Ebay, men nu verkar det som en ny tps blir dyrare än hela kitet...

Nån som har nått tips på en annan tps som passar eller en adapter eller nått?

Link to comment
Share on other sites

Jag har en extra men vill inte göra mig av med den förrän jag provstartat och sett om den som är monterad fungerar som den ska. Har även nån till ford enligt länk.

http://www.catherinestreetmotors.co.uk/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/t/p/tps.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tack för kommentarerna!

@Rikard: Det största problemet är egentligen att spjällaxeln är konstig jämfört med "vanliga" tps:er som har D-formad axel. Här är det istället en skåra mitt i axeln.

@Svante: nej, min har två fästhål.

Bilder kommer snart.

Link to comment
Share on other sites

Tack, men det känns lite överdrivet med en hel brygga när det bara är tps:en som strular.

Dessutom har jag fått på mitt fulhack nu:

ate7asa3.jpg

Återstår att se hur glappt det är. Funkar att torrgasa med iaf.

Link to comment
Share on other sites

Berätta gärna lite mer. En bild kanske?

Nu har jag inte det med Huyabusa/GSXR spjällen för de sålde jag till Stefan Båging. Men en plastpinne 10mm eller ett skarvrör till t.ex. spolslang ca 8-10mm. plaströret var jag lite orolig över om det skulle glida men tps går så lätt så det var inga problem men det bästa är den solida plastpinnen. den köpte jag på TOOLS .

post-238-0-74232600-1402739437_thumb.jpg

post-238-0-34692900-1402739446_thumb.jpg

post-238-0-09946100-1402739454_thumb.jpg

post-238-0-82576900-1402739472_thumb.jpg

post-238-0-11797100-1402739557_thumb.jpg

Edited by Thomas
Link to comment
Share on other sites

Tack Thomas. Din adapter var nog bättre än min.

Hursomhelst, problemet verkar inte vara tps:en utan ett antal mindre genomtänkta jordpunkter. Dumstrut på. :banghead:/>

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...