Jump to content

Rosenhill träff


steve

Recommended Posts

Hej! Cafe Rosenhill är ett mycket trevligt kafé i Botkyrka som är mycket populärt för motorcyklar, cyklister och många andra transportformer. Jag kör min GKD Legend dit varje vecka under sommarn. Är det någon från Stockholmsområdet (eller var som helst för den delen) intresserade av att träffa på Rosenhill under sommaren och kanske till och med ta en sväng i området.

Adressen finns här:

http://caferosenhill.se/

Vi kanske kan vara lite flexibel med datum så vi gå när solen skiner.

Även har det på regelbunden basis?

Vi hörs

Steve

Link to comment
Share on other sites

Tar mig gärna till Rosenhill när jag har tid, har varit flitig gäst där med hojen.

Sundby Gård på tisdagar är också en bra ställe, för både bilar och hojar, även Nifsta Gård på torsdagar.

Link to comment
Share on other sites

Jag har varit på Sundby Gård för länge sedan, men visste inte att de har ett bilträff på tisdagar - Jag ska definitiv prova. Var det varje tisdag under sommaren? Nifsta Gård, Gottröra? Också varje torsdag? Låter bra, kanske nästa torsdag 19/6.

Trosa har också en stor träff varje torsdag under sommaren (http://www.trosaveteranbilsklubb.se/) med live musik ibland.

Link to comment
Share on other sites

Lissma stängde ned, och då tog Sundby Gård över.

Nackdelen med Stockholm, är de vidriga köerna, transport mellan söder och norrförort i rusning är ingen barnlek, så Rosenhill funkar bara på helger för mig.

Link to comment
Share on other sites

Inget problem, jag är på Rosenhill varje helg! Jag hörde att det finns också ett Motor & Veteranfordonssträff på Westerqwarn varje måndag kväll över sommaren. Jag tänkte åka ditt måndag 16: e och ta en titt.

Link to comment
Share on other sites

Jag är på! Ska bara få ihop bilen... Ni är hjärtligt välkomna till trosa också! Torsdagen den 3e Juli är det tema "GATBIL" på veteranbilsträffen i trosa! Vore kul om vi kunde bli ett gäng 7or då, mötas upp i Vagnhärad och åka tillsammans till trosa. Det lär bli mycket bilar tror jag! :)

//Björn

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...