Jump to content

Splitternytt Saab topplock för en spottstyver...


Recommended Posts

  • 2 weeks later...

... generatorn lär ju passa på Locostar

Glad i hågen hoppade jag snabbt dit, men 115A är för stort och tungt för min smak.

Jag har några finfina begade om du är på jakt efter locost och elektrisk effekt. :)

Link to comment
Share on other sites

Glad i hågen hoppade jag snabbt dit, men 115A är för stort och tungt för min smak.

Jag har några finfina begade om du är på jakt efter locost och elektrisk effekt. smile.gif

LOOO COST var det, Saab orginal var det , rejsigt nä, blir nog en denso nästa gång man har ur motorn (om amp räcker till för alla elektriska pumpar X 3 + fläkt , skall mäta detta i sommar)

http://butik.arvikae...?product_id=836

Edited by LUPUS
Link to comment
Share on other sites

Japp, jag fick bort över 5 kilo på att byta generator :)/> Och den fungerar också :thumbsup:/>

Fast du har väl lite färre elpumpar :)

Denson säljs för ca 500kr (ny) på ebay i england då och då. Jag köpte en och hoppas den kommer fungera för oss som har lite fler elpumpar.

Link to comment
Share on other sites

Nä, har bara bränslepumpen. Den drar 14,5 A. Kylfläkten drar väl runt 6 A. All belysning runt 10 A. Är inte jättemycket marginal upp till 40 A.

Motorstyrning och lite annat drar också ström.

+ 3000 watts stereon och de fyra 15" basarna i ryggstödet får du räkna med oxå wink.gif

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jag har inte heller beställt. Den är tom. Bara kamaxelöverfall i. Inga ventiler inga kammar. Men jag ska beställa ett i alla fall, då det Inte heller sitter några brustna avgaspinnskruvar :)

Link to comment
Share on other sites

Vi lura ju på att vara lite locost och spara frakt till en adress och fördelning på kullen. .. frågan om det är dum snålt ? + att den med följebil får kanske lösa det

Link to comment
Share on other sites

Vi lura ju på att vara lite locost och spara frakt till en adress och fördelning på kullen. .. frågan om det är dum snålt ? + att den med följebil får kanske lösa det

Det verkar ju gå bra med besiktningen och jag har 210 liter bagageytrymme i min 7a så jag kan ta risken. Jag fegar kanske ur och tar bil och släp. Hur många vill ha?

Jag ska beställa lite delar i veckan som kommer. I annat fall borde jag få plats med tre-fyra toppar + tält, kläder och hjälmar i min 7a. Dvs, vi kan dela 313 på 4 personer.

Ett tips är ju även anslutningssatsen för 79 kr för de som har Calix motorvärmare. Bara nätkabeln kostar 300 och MKMS satsen 625. Passar andra bilar än Saab.

Edited by Christer J
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

jag kunde ju inte låta bli att skicka ett meddelande till dom & ställde följande fråga till dom. Fråga är toppen ni säljer naken eller va är det för grejer i den ? Artikelnummer:9549379 fick till svars Cylinderhuvud P/N 9549379 är komplett med ventiler, fjädrar och styrningar. så bra tänkte jag & beställde väl hemma så ingick inte ventiler & fjädrar. dom säger bara att dom är ledsna & att jag kan returnera toppen om jag vill. det vill jag ju inte jag vill ha den med dom sakerna dom sa ingick i första meddelandet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...